Тема уроку (51): Морфологічна норма. Морфологічна помилка. Іменник. Рід іменників. Паралельні родові форми іменника.
- Чи знаєте ви, що таке фемінітиви? Перегляньте матеріал підручника на с. 159. Запишіть визначення "фемінітиви".
- Прочитайте теоретичний матеріал за посиланням. Пройдіть онлайн вправу на цьому ж ресурсі: https://webpen.com.ua/pages/linguistic_norm/gender_marking.html
- Пригадайте, будь ласка, що таке есе?
- На які 2 види поділяється есе?
- дотримання структури тексту,
- наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);
- обґрунтування (аргументування) тези.
- інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);
- критичне;
- есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз).
- Пригадайте, як визначають рід відмінюваних іменників?
- Чим відмінювані іменники відрізняються від невідмінюваних?
- Більшість іменників мають форму однини і множини.
- Назви предметів парної чи симетричної будови — це тільки однина?
- Назви числових понять, ігор, звичаїв, обрядів — це тільки множина?
- Збірні іменники — це тільки однина?
- Іменник за відношенням до числа поділяється на три групи?
- Прочитайте теоретичний матеріал та порівняйте його з таблицями нижче.
- В якому спілкуванні варто вживати множину, а в якому - однину?
ПОМІРКУЙТЕ!!!
- Які мінуси та плюси використання електромобілів вам відомі? Якому виду екологічного транспорту ви б надали перевагу? ВІДПОВІДЬ ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ.
- Пригадайте, які іменники належать до ІІІ відміни?
- Які особливості відмінювання цих іменників в орудному відмінку?
- Що для людини є наймилішим, коли до неї звертаються? Звісно, що це її ім'я.
- Чи знаєте ви, що означає ваше ім'я?
- А чи зможете ви правильно написати в листі чи в будь-якому повідомленні або ж звернутися до людини, не знаючи, як утворити її ім'я по батькові?
- Перегляньте відео й запишіть у зошит суфікси, від яких утворюються чоловічі й жіночі імена по батькові.
- Опрацюйте §57-58 за підручником О. Авраменка на с. 179-183.
- Виконайте письмово вправи 2, 3, с. 180.
- Чи завжди ви правильно звертаєтеся, називаючи чиєсь ім'я? Адже зараз дуже багато варіацій одного й того ж імені. Розібратися в цьому вам допоможе експрес-урок О. Авраменка.
- Як ви розумієте поняття "дружба"?
- Чи може будь-хто з ваших знайомих бути другом?
- Подумайте, як ви можете пояснити слова Г. Сковороди: "Маючи друзів, вважай, що ти володієш скарбами".
- синоніми до слова дружба;
- епітети та метафори.
- Який він, справжній друг??? Прочитайте притчу.
— Вчителю, скільки друзів повинно бути у людини – один чи багато?
— Все дуже просто, – відповів Учитель, — зірви мені он те червоне яблуко з верхньої гілки.
Учень задер голову і відповів:
— Але воно дуже високо висить, Учителю! Мені не дістати.
— Поклич друга, нехай він допоможе тобі, — відповів Майстер.
Учень покликав іншого учня і став йому на плечі.
— Мені все одно не дістати, Учителю, — промовив засмучений учень.
— У тебе більше немає друзів? — посміхнувся Учитель.
— Ну, ти зрозумів, скільки людині потрібно друзів?
— Зрозумів, учитель, — сказав учень, потираючи забитий бік, — багато — щоб усі разом ми змогли вирішити будь-яку проблему.
— Так, — відповів майстер, засмучено похитуючи головою, — дійсно, потрібно багато друзів. Щоб серед усього цього збіговиська гімнастів знайшовся хоча б один розумний чоловік, який здогадався б принести драбину!
- Скільки людині потрібно друзів??? А вам?
- Дружба міцна не лестощами, а правдою і честю.
- Вірному другові немає ціни.
- Такого собі приятеля знайшов, що навіть до пекла би з ним пішов.
- Приятелів тьма, а вірного друга нема.
- Скарб – не друг, а друг – скарб.
- Хто з учасниць вам найбільше імпонує і чому?
- Пробачати зраду - вияв легковажності й слабкості?
- Еміграція за кордон - право кожної людини чи зрада батьківщини?
ПРИГАДАЙТЕ,
ЩО ТАКЕ СУПЕРЕЧКА?
ХТО
Є УЧАСНИКОМ СУПЕРЕЧКИ?
ЯКІ
РІЗНОВИДИ СУПЕРЕЧКИ ВИ ЗНАЄТЕ?
https://www.youtube.com/watch?v=hiVAPMudWi8
Дотримання
правил суперечки дає змогу гідно
вийти з будь-якого інтелектуального змагання й зберегти повагу до себе
незалежно від результатів.
Опрацюйте §59-60
за підручником О. Авраменка с. 185 «Правила ведення суперечки .
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!
Для того щоб довести істинність чи
хибність висловленої позиції, треба навести аргументи.
Опрацюйте §61-62 за підручником О. Авраменка с. 190. Занотуйте поняття «теза», «аргумент», «демонстрація».
Зверніть увагу на подані схеми нижче. Запишіть їх у зошит.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!
ФРАЗИ, ЯКІ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ ДЛЯ
АРГУМЕНТАЦІЇ.
Вправа
5, с. 193 – письмово.
Домашнє завдання: впр. 7, с. 193
(1 завдання).
Немає коментарів:
Дописати коментар