УМ 1 курс (уроки 30-50)

 ТЕМА ПРОГРАМИ: Орфографічна норма

Тема уроку (30): Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. Принципи української орфографії.

  • Опрацюйте презентацію і створіть опорний конспект. Виконайте вправи на слайдах.












Домашнє завдання:


Тема уроку 31: Ненаголошені е, и в корені слова

Перегляньте відео та занотуйте основні правила вживання ненаголошених е та и.

Тренувальні вправи

Письмові вправи: 3, 5 с. 87-88
ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запиши слова, розстав наголос.
Іконопис, крицевий, кроїти, люстро, металургія.

Напиши правильний варіант:
грецький горіх, виявити дану проблему, природня поведінка, завітна мрія, живописна місцевість. 

Домашнє завдання: впр. 7 с. 89, повторити параграф 28.

Тема уроку 32: Апостроф
Перегляньте відео та занотуйте основні правила вживання апострофа.
Практичні завдання

Робота з підручником: письмові вправи 3-5 с. 91-92
ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запиши слова, розстав наголос.
Обруч, одноразовий, оптовий, отаман, одинадцять.

Напиши правильний варіант:
два відсотка, третє люте, півтора місяці, по вівторкам, без десяти вісім.

Домашнє завдання: впр. 7 с. 92, повторити параграф 29.


Тема уроку 33: Написання есе за поданими темами.

Написати формальне есе-розповідь на одну з тем:  «Моє бачення сучасної школи», «Гаджети чи реальне спілкування?», «Ціна недбалості», «Життя в гармонії з природою».

Домашнє завдання: надіслати текст есе.

Тема уроку 34: Позначення м'якості приголосних
Опрацювати відеоурок, зробивши опорний конспект.
Практичні завдання
Опрацювати параграф 30 в підручнику, виконати письмово вправи 2, 3, с. 90, 5, с. 95-96.
Інтерактивні вправи

Домашнє завдання: вправа 7, с. 96.
2 семестр

Тема уроку (35): Чергування голосних і приголосних звуків. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.

Опрацюйте параграф 31 с. 97, м
атеріал уроку за поданим відео.

Письмово виконайте вправи 2, 3 с. 98, вправа 5 с. 99.

Перегляньте експрес-урок О. Авраменка. Занотуйте, коли треба вживати слова згодний-згідний.


 Домашнє завдання: вправа 7 с. 100.

Тема уроку (36): Спрощення приголосних.

Опрацюйте параграф 32 с. 101.
Матеріал уроку у відео: https://cutt.ly/t2SSkae


Виконайте письмово вправи 2, 3 с. 101. Вправа 5 с. 103.

Зверніть увагу!!!


Перегляньте відео і запишіть слова, в яких спрощення не відбувається.



Вправа на закріплення:  

Домашнє завдання: вправа 7, с. 104.

Тема уроку (37-38): Подвоєні літери (внаслідок подовження). Подвоєні літери (внаслідок збігу).

Вправа на повторення теми "Спрощення у групах приголосних"


Опрацюйте параграф  33-34 с. 105-106.

Виконайте письмово вправи 2, 3, 5 с. 106-107.

Інтерактивна вправа

Перегляньте експрес-урок О. Авраменка і запишіть різницю між словами лікАрський і лІкарський.

Вправи за підручником С. В. Шевчук.

128. Утворіть від поданих дієслів іменники середнього роду ІІ відміни, поясніть їх правопис. Відчувати, визволити, переконати, веліти, обезсмертити, креслити, ділити, зосередитись, мовчати, народити, звертатись, відбути. 

129. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини, запишіть їх, поясніть правопис утворених форм. 
Відстань, заметіль, паморозь, подорож, блакить, розповідь, ніжність, кров, мати, мораль, розкіш, радість, жовч, міць, міцність, нехворощ, даль, верф, пригорща, зелень, ртуть.

130. Утворіть від поданих слів за допомогою суфіксів чи префіксів такі споріднені слова, в яких відбулось би подвоєння букв на межі префікса й кореня, кореня й суфікса. 
Дослідний, звучний, бити, звітний, земельний, дивитися, брехати, давати, держати, ділити, дзвонити; сезон, вина, ціна, лимон, іменини, розростися, пастися, день, щодня, не вблагати, зміна, письмо, святити, донестися, благословити, не збагнути, страх. 

Домашнє завдання: вправа 7, с. 108. Підберіть 2-3 фрази відомих людей про читання і запишіть у зошит.

Тема уроку (39-40)Правопис префіксів і суфіксів.

Опрацюйте параграф 35-36 за підручником О.Авраменка, перегляньте відеоуроки, зробіть опорний конспект.
Правопис префіксів 
Правопис суфіксів 

Виконайте письмово вправи 2-5 с. 110-112.

135. Перепишіть, вставте пропущені літери, виокремте префікси, зіставте вимову і правопис їх у парах слів, обґрунтуйте вживання префіксів. 
Пр...тихий — пр...тихлий, пр...світлий — пр...світити, пр...глухий —  пр...глушений, пр...добрий — пр...добрити, пр...мудрий — пр...мудритись. 
136. Утворіть і запишіть нові слова, додаючи до поданих один із префіксів з- (зі-, с-), поясніть свій вибір. 
...класти, ...робити, ...гадати, ...питати, ...скочити, ...ткнутись, ...купчення, ...поряджати, ...брати, ...кликати, ...рівняти, ...хильний, ...початку, ...байдужілий, ...верхньо, ...житися, ...єднувальний, ...жмакати, ...мкнення, ...хвалити, ...ясований, ...чинити, ...штовхнути, ...рваний, ...формувати, ...хований, ...псований, ...гнутий, ...сунути.
 


Утворіть від поданих іменників нові за допомогою одного із суфіксів: -ичок, -ечок, -ечк-, -ичк-. 
Ножик, племінник, стежка, стрічка, Оля, мішок, вогник.

Подумайте й скажіть.
  Чи потрібно, на вашу думку, дотримуватися орфографічних і пунктуаційних норм під час електронного спілкування?

Вправи на закріплення

Домашнє завдання: вправа 7(1) с. 112, повторити теоретичний матеріал.
Випереджувальне завдання: знайти інформацію про походження назви рідного краю або власного імені.

Тема уроку (41-42): Уживання великої літери. Велика літера й лапки у власних назвах.





Опрацюйте параграф 37-38 с. 113 за підручником О.Авраменка.

                          


Виконайте письмово вправи 2, 3. 5 с. 114-116.

ЗАКРІПЛЮЄМО: https://learningapps.org/2532563
Перегляньте відео й випишіть усі власні назви з нього.



Домашнє завдання: вправа 7 (1) с. 116.


Тема уроку (43): Правила перенесення слів із рядка в рядок. Правила графічних скорочень слів. 
Повторення вивченого https://webpen.com.ua/pages/linguistic_norm/big_letter.html

Опрацюйте параграф 39-40 с. 117-118.
Виконайте вправи 2 (усно),3 с. 118, 5 с. 119-120.
Перевіряємо й закріплюємо: https://cutt.ly/WOb0jPg

КУЛЬТУРА СЛОВА
Запишіть слова і розставте наголос
Посередині, поняття, порядковий, разом, ринковий.
Наголошування слів до ЗНО https://webpen.com.ua/pages/linguistic_norm/emphasis.html

Назвіть правильний варіант слововживання
гарно виглядати - 
задавати запитання -
стелька -
соковижималка -
я рахую -
підводити підсумки -

Домашнє завдання: вправа 7(1) с.  121.

Тема уроку (44): Есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування.

Написати формальне есе обсягом 1 ст. про явище природи, яке викликає захоплення й здивування.
ЗВЕРНИ УВАГУ!!!

Орієнтовний план
1. Улюблене явище природи.
2. Чим воно прекрасне?
3. Що саме приваблює в цьому явищі або дивує?
4. Вплив природи на настрій людини.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: написати формальне есе в зошиті.


Тема уроку (45): Написання складних слів разом, окремо, з дефісом.
Опрацюйте відеоурок з теми, занотуйте основне.
Перевір себе
3. https://webpen.com.ua/pages/linguistic_norm/words_together_separately.html

Робота з підручником: опрацюйте § 41, с. 122-123, письмово впр. 2-3, с. 123-124, 5 с. 125-126.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 126.

Тема уроку (46): Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки».
Опрацюйте відеоурок, законспектуйте основне.

Робота з підручником: опрацюйте § 42, с. 127-128, письмово впр. 2-5, с. 129-130, усно впр. 6 с. 130.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 131.

Тема уроку (47): Складні випадки написання прізвищ. Складні випадки написання географічних назв.
Опрацюйте відеоуроки, створіть опорний конспект.

Робота з підручником:
§43 с. 132, письмово впр. 2, 3 с. 134, 5 с. 135-136; §44 с. 138, впр. 2 с. 140 усно, 3-5 с. 140-141 письмово.

Домашнє завдання: вправа 7 с. 137

Тема уроку (48): Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх.
Опрацюйте відеоурок, створіть опорний конспект.

Робота з підручником: опрацюйте §46 за підручником О. Авраменка с. 144-146. Перегляньте відеоурок Ганни Дем’яненко про правопис прислівників за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=6UoopVNYSmI
Виконайте письмово впр.3, 4, 5 с.144-145.

Перевір себе: вправи онлайн за посиланням: 
Домашнє завдання: впр. 7 с. 146.

Тема уроку (49): Написання не, ні з різними частинами мови.
Опрацюйте відеоурок, створіть опорний конспект.

Робота з підручником: опрацюйте §47 за підручником О. Авраменка с. 147-151. Спочатку ознайомтеся з теоретичним матеріалом.
Виконайте письмово впр.3, 4, 5 с.148-150.
Перевір себе: вправи онлайн за посиланням 
Домашнє завдання: впр.7 с. 151.

Тема уроку (50): КР №3. Орфографічна норма (тест).
Виконайте контрольну роботу за посиланням https://forms.gle/qGD2mQnQC7RYfJsB6



Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація