Тема програми: Практична риторика
Тема уроку: Практична риторика. Інформаційні жанри: представлення, пояснення, інструкція, повідомлення.
Виконайте впр. 211 с. 120 у цьому ж підручнику. Письмово сформулюйте 2-3 проблемних запитання до тексту вправи.
Вправа 212, с. 121 усно.
ПОДУМАЙТЕ І СКАЖІТЬ.
- Як часто ви натрапляєте на фейкові новини? Якого змісту?
- Як ви розумієте зміст афоризму: «Хто володіє інформацією — той володіє світом» (Н. Ротшильд)? Якою мірою цей вираз актуальний сьогодні?
Виконайте впр. 213 с. 121-122, витлумачте і запишіть лексичне значення слів фейк, контент, ресурси. Звіртеся з тлумачним словником.
Розгляньте зразок інструкції. Для чого вони потрібні?
- Пригадайте, з якими інструкціями ви ознайомлювалися під час виробничого навчання ?
- Напишіть коротку інструкцію під час роботи з феном (міксером).
Підготуйте план інформаційного виступу на одну з тем:
1. Європейські цінності у сприйнятті молодих українців.
2. Технології спілкування в житті підлітків.
3. Музика мого (нашого) світу.
4. Що краще - ґаджети чи реальне спілкування?
Домашнє завдання:
Для учнів, хто претендує на високий рівень (10-12 б.)
Складіть стислий план (із 2–3 пунктів), а за планом — текст двохвилинного інформаційного виступу на одну з поданих тем:
1. Як берегти здоров’я — своє і своєї родини.
2. Спортивні новини нашого ліцею (району, міста).
3. Найкомфортніше місто України.
4. Незаконне вирубування лісів у Карпатах, видобуток бурштину, забруднення річок - наша байдужість чи недбальство?
Виконайте вправу 1 с. 194 усно (спостреження). Опрацюйте §55-56 с. 194-196 за підручником О. Авраменка.
Виконайте вправи 2 (завдання Б письмово) с. 195, вправа 4 с. 196 усно.
- Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між директором салону краси та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) забезпечення необхідними інструментами; 2) якість та умови надання різноманітних послуг.
- Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між директором ресторану та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) асортимент необхідних продуктів; 2) якість та умови зберігання приготованих страв.
КУЛЬТУРА СЛОВА
Перегляньте експрес-урок О. Авраменка "Маляр-муляр-каменяр" і запишіть визначення зазначених професій.
Запишіть слова і розставте наголос. Перевірте себе за словником.
Ваги, вантажівка, визвольний, вимога, дано, дичавіти, добовий, завдання, зрання, камбала.
Домашнє завдання: Складіть і запишіть текст бесіди між представником рекламного відділу одного з телевізійних каналів та виробником професійної косметики по догляду за волоссям про створення рекламної продукції й умови трансляції в телеефірі (для перукарів). Завдання для професії "кухар": Складіть і запишіть текст бесіди між представником рекламного відділу одного з телевізійних каналів та виробником органічної їжі про створення рекламної продукції й умови трансляції в телеефірі.
Тема уроку: Діалогічні жанри: листування
Відеоурок з теми
Відеоурок з теми
Опрацюйте теоретичні поняття "похвала", "осуд", "характеристика", "рецензія" з поданого вище уроку, запишіть визначення в зошит.
Вправа 4, с. 199 (підручник О. Авраменка) усно, ознайомтеся зі зразками характеристик.
- На основі прочитаних характеристик напишіть власну про свою одногрупницю або когось із рідних чи знайомих.
Вправа 461. с. 214 (за підручником В. Заболотного) усно.
КУЛЬТУРА СЛОВА
Перегляньте експрес-урок О. Авраменка "Вона - міністер чи міністерка?" Дайте письмово відповідь на питання:
- Що таке фемінітиви?
- Чи від усіх професій можна утворювати фемінітиви?
ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА. ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО.
Запишіть слова і розставте наголос. Перевірте себе за словником.
Гальмо, гальма, глядач, горошина, граблі, гуртожиток, данина, дециметр, дещиця, де-юре, джерело, дивлячись.
Домашнє завдання: напишіть рецензію на улюблений серіал, телешоу чи книгу за поданим зразком у поданій нижче вправі.
Вам необхідно написати формальне есе на одну із запропонованих тем.
Теми есе: «Репутація має велике значення у житті людини» або «Ця музика спонукає нас до думок».
Орієнтовний план
Тема 1
1. Що таке репутація?
2. Чи важлива для вас репутація?
3. Зразкова для вас репутація.
4. Значення у житті людини.
Тема 2.
1. Захоплення музикою.
2. Яка музика вам подобається?
3. Значення музики для життя.
Опрацюйте §59-60 с. 201-202 за підручником О. Авраменка, виписавши поняття "привітання", "вибачення". Занотуйте некоректні форми привітання й вибачення.
Перегляньте відео й випишіть з нього "етикетні формули".
Впр. 2, с. 202 усно.
Впр. 3, с. 202 письмово.
- Запишіть у зошит, які вітальні етикетні формули поширені у вашій родині, серед друзів (привітання, прощання).
- Користуючись різними джерелами, запишіть етикетні формули вітання, які вживають в офіційній ситуації, приватній розмові та стилістично нейтральні, у вигляді таблиці.
Домашнє завдання:
- Складіть текст листа-привітання з днем народження (або з іншої нагоди), адресованого дорогій вам людині. Уживайте відповідні етикетні формули;
- підготуйтеся до контрольної роботи з теми "Практична риторика".
Немає коментарів:
Дописати коментар