УМ 2 курс "Практична риторика"


Тема програми: Практична риторика

 Тема уроку: Практична риторика. Інформаційні жанри: представлення, пояснення, інструкція, повідомлення.

Розгляньте поданий матеріал.


Відеоурок з теми


За посиланням перейдіть до підручника О. Глазової  на с. 119-120 та запишіть визначення інформаційних жанрів: https://pidruchnyk.com.ua/1238-ukrmova-11-klas-glazova.html

Виконайте впр. 211 с. 120  у цьому ж підручнику. Письмово сформулюйте 2-3 проблемних запитання до тексту вправи.

Вправа 212,  с. 121 усно.

ПОДУМАЙТЕ І СКАЖІТЬ.

  • Як часто ви натрапляєте на фейкові новини? Якого змісту?
  • Як ви розумієте зміст афоризму: «Хто володіє інформацією — той володіє світом» (Н. Ротшильд)? Якою мірою цей вираз актуальний сьогодні?

Виконайте впр. 213 с. 121-122,  витлумачте і запишіть  лексичне значення слів фейк, контент, ресурси. Звіртеся з  тлумачним словником.

Розгляньте зразок інструкції. Для чого вони потрібні?

  • Пригадайте, з якими інструкціями  ви ознайомлювалися під час виробничого навчання ?
  • Напишіть коротку інструкцію під час роботи з феном (міксером).

     Підготуйте план інформаційного виступу  на одну з  тем:

    1. Європейські цінності у сприйнятті молодих українців. 

    2. Технології спілкування в житті підлітків. 

    3. Музика мого (нашого) світу.

    4. Що краще - ґаджети чи  реальне спілкування?

    Домашнє завдання: 


    Для учнів, хто претендує на високий рівень (10-12 б.)

    Складіть стислий план (із 2–3  пунктів), а  за планом  — текст двохвилинного інформаційного виступу на одну з  поданих тем:

    1. Як берегти здоров’я — своє і своєї родини. 

    2. Спортивні новини нашого ліцею (району, міста). 

    3. Найкомфортніше місто України.

    4. Незаконне вирубування лісів у Карпатах, видобуток бурштину, забруднення річок - наша байдужість чи недбальство?

    Для учнів, хто претендує на середній і достатній рівні (4- 9 б.).



    Тема уроку: Діалогічні жанри: бесіда, телефонна розмова. 

    Відеоурок з теми

    Виконайте вправу 1 с. 194 усно (спостреження). Опрацюйте §55-56 с.  194-196 за підручником О. Авраменка.

    Виконайте вправи 2 (завдання Б письмово) с. 195, вправа 4  с. 196 усно.

    • Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між  директором салону краси та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) забезпечення необхідними інструментами; 2) якість  та умови надання різноманітних послуг. 
    • Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між  директором ресторану та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) асортимент необхідних продуктів; 2) якість  та умови зберігання приготованих страв.

    КУЛЬТУРА СЛОВА
    Перегляньте експрес-урок О. Авраменка "Маляр-муляр-каменяр" і запишіть визначення зазначених професій.


    ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА!
    ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО (НМТ)

    Запишіть слова і розставте наголос. Перевірте себе за словником.

    Ваги, вантажівка, визвольний, вимога, дано, дичавіти, добовий, завдання, зрання, камбала.

    Домашнє завдання: Складіть і запишіть текст бесіди між представником рекламного відділу одного з телевізійних каналів та виробником професійної косметики по догляду за волоссям про створення рекламної продукції й умови трансляції в телеефірі (для перукарів). Завдання для професії "кухар": Складіть і запишіть текст бесіди між представником рекламного відділу одного з телевізійних каналів та виробником органічної їжі про створення рекламної продукції й умови трансляції в телеефірі.   

    Тема уроку: Діалогічні жанри: листування

    Відеоурок з теми


    Домашнє завдання: напишіть лист-запрошення на ім'я директора нашого  навчального закладу від імені роботодавця про проходження вами практики в громадському закладі харчування (перукарні).


    Тема уроку: Оцінювальні жанри: похвала, осуд, характеристика, рецензія.

    Відеоурок з теми

    Опрацюйте теоретичні поняття "похвала", "осуд", "характеристика", "рецензія" з поданого вище уроку, запишіть визначення в зошит.

     Вправа 4, с. 199 (підручник О. Авраменка) усно, ознайомтеся зі зразками характеристик.

    • На основі прочитаних характеристик напишіть власну про свою одногрупницю або когось із рідних чи знайомих. 

    Вправа 461. с. 214 (за підручником В. Заболотного) усно.

    КУЛЬТУРА СЛОВА

    Перегляньте експрес-урок О. Авраменка "Вона - міністер чи міністерка?" Дайте письмово  відповідь на питання: 

    • Що таке фемінітиви? 
    • Чи від усіх професій можна утворювати фемінітиви?

    ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА. ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО.
    Запишіть слова і розставте наголос. Перевірте себе за словником.

    Гальмо, гальма, глядач, горошина, граблі, гуртожиток, данина, дециметр, дещиця, де-юре, джерело, дивлячись.

    Домашнє завдання: напишіть рецензію на улюблений серіал, телешоу чи книгу за поданим зразком у поданій нижче вправі. 

                             

    Тема уроку: Контрольне есе 

    Вам необхідно написати формальне есе на одну із запропонованих тем.

    Теми есе: «Репутація має велике значення у житті людини» або «Ця музика спонукає нас до думок».

    Орієнтовний план

    Тема 1

    1. Що таке репутація?

    2. Чи важлива для вас репутація?

    3. Зразкова для вас репутація.

    4. Значення у житті людини.

    Тема 2.

    1. Захоплення музикою.

    2. Яка музика вам подобається?

    3. Значення музики для життя.


    Домашнє завдання: написати формальне есе на одну із запропонованих тем. 


    Тема уроку: Етикетні жанри (привітання, вибачення).

    Перегляньте відеоурок з теми.

    Опрацюйте §59-60 с.  201-202 за підручником О. Авраменка, виписавши поняття "привітання", "вибачення". Занотуйте некоректні  форми привітання й вибачення.

    Перегляньте відео й випишіть з нього "етикетні формули".

    Зверніть увагу!!!


    Впр. 2, с. 202 усно.

    Впр. 3, с. 202 письмово.

    • Запишіть у зошит, які вітальні етикетні формули поширені у вашій родині, серед друзів (привітання, прощання).
    • Користуючись різними джерелами, запишіть етикетні формули вітання, які вживають в офіційній ситуації, приватній розмові та стилістично нейтральні, у вигляді таблиці.
    Запропонуйте вихід із ситуації.
    Ситуації 
    1. Ви подали клієнту напівсиру страву. 
    2. Ви не прийшли на день народження друга (подруги). 
    3. Ви неправильно розрахували клієнта.

      Домашнє завдання:  

      • Складіть текст листа-привітання з днем народження (або з іншої нагоди), адресованого дорогій вам людині. Уживайте відповідні етикетні формули;
      • підготуйтеся до контрольної роботи з теми "Практична риторика".

      Тема уроку: Контрольна робота з теми "Практична риторика"
      Завдання: виконайте контрольні роботи за посиланням:
      2)  https://app.wizer.me/learn/6UIYFJ код - 6UIYFJ.















      Немає коментарів:

      Дописати коментар

      Рекомендована публікація