УМ 3 курс "Пунктуаційна норма"


Тема програми: Пунктуаційна норма

Тема уроку (1-2): Пунктуаційна помилка. Тире між підметом і присудком у простому реченні.

Пригадайте, коли найчастіше ставиться тире між граматичною основою?

Перегляньте відео та зробіть опорний конспект.

Опрацюйте §32 за підручником О.Авраменка.

Виконайте вправу 2, с. 101 усно, вправи 3-5, с. 101-103 письмово.

Складіть і запиіть три речення у яких:  тире ставимо між двома іменниками;  тире ставимо між двома дієсловами в неозначеній формі. 

ГОТУЄМОСЯ ДО ЗНО

Запишіть слова, розставте наголос.

 Роздрібний, сантиметр, свердло, середина, симетрія.


Домашнє завдання: вправа 7, с. 104 за підручником О.Авраменка.
Пройти тестування до 27.09.2022 22:00 https://vseosvita.ua/test/start/ivp069


Тема уроку (3)Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями.
Опрацюйте § 33 с. 105.
Виконайте вправи 3-5 с. 105-108 письмово.

ГОТУЄМОСЯ ДО ЗНО

Запишіть слова, розставте наголос.

Благовіст, наскрізний, обруч, закінчити, заробіток, оптовий. 

208. Я — редактор! Запишіть лише ті речення, у яких допущено пунктуаційні помилки, унесіть потрібні виправлення. 

1. Птице незнана, чому раптово затріпотіли крила у тебе? (Р. Лубківський) 2. Ти хмарино у небі, ти сестрице срібляста, ти скажи, біля тебе не проходило щастя? (А. Малишко) 3. О, музико, чи не єдина, ти, умієш квіткою утіхи прорости (Н. Кошара). 4. Весела, пісне, оживай! Стань, думко дією і словом! (М. Рильський)  Яку норму було порушено у відредагованих вами реченнях?

Домашнє завдання: вправа 7, с. 108.

Тема уроку (4): Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення.

  • Чим можуть ускладнюватися речення?
  • Пригадайте, що таке ОЧР?
  • Які розділові знаки треба ставити при ОЧР?
Опрацюйте § 35–36 с. 114 за підручником О.Авраменка.

Виконайте письмово вправи 3, 5 с. 116-118.


ГОТУЄМОСЯ ДО ЗНО

Запишіть слова, розставте наголос.

Асиметрія, бородавка, визвольний, горошина, довідник, підданий.

Закріплюємоhttps://cutt.ly/qOjrxBC

https://learningapps.org/1811549

https://learningapps.org/view4597711

Домашнє завдання: вправа 7(1,2) с. 119.


Тема уроку (5):Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями

Перегляньте відео, створіть опорний конспект.

Опрацюйте §37-38 за підручником О.Авраменка на с. 120.

Виконайте впр. 3-5 письмово на с. 121-123.

Готуємось до ЗНО

Запишіть слова, розставте наголос.
Глядач, горошина, граблі, громадський, гуртожиток.

Домашнє завдання: впр. 7, с. 124.

Тема уроку (6): Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками

Перегляньте відео, повторіть теоретичний матеріал.

Опрацюйте тему уроку за посиланням: https://cutt.ly/CSfEGzc

Домашнє завдання:

 Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Обґрунтуйте пунктограми. 

1. Ліси стоять обшарпані й кошлаті. 2. Морозний сніг блискучий та легкий падає на серце прямо. 3. Ще неначебто вчора грали білі завірюхи оркестри зими. 4. У лісі бродив туман підзолочений сонячним промінням. 5. Портрет Мони Лізи пов’язаний із чудовою порою в історії людства епохою Відродження. 6. Як сірничок припалений від сонця день спалахнув обвуглився погас. 7. Дивлюсь на вас щасливу у задумі у музиці у молодому сумі. 8. І засина коло її чола сповита в ніжність доброту і ласку. 9. Іду в простори я чулий тривожний. 10. Стояла темна ніч холодна вітряна. 11. Вишию внуку сорочку світлу стежину у світ.

ІІ. Підкресліть члени речення та визначте частини мови слів в останньому реченні.


Тема уроку (7): Усний твір

ПРИГАДАЙ!!!

Посилання на ресурс про особливості власного висловлення: https://naurok.ua/student/blog/yak-pravilno-pisati-vlasne-vislovlennya-na-zno-2022


Скласти  твір (усно) відповідно до структури власного висловлювання на одну із запропонованих тем:

  •  «Бути людиною — це відчувати свою відповідальність (А. Сент-Екзюпері)». 
  • «Здоров’я – перша сходинка до щастя (Сократ)».
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: повторити розділові знаки в реченнях з відокремленими членами. 
Скласти речення (6) з відокремленими означеннями й прикладками.



Тема уроку (8): Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами.

Перегляньте відео, створіть опорний конспект.

Практичні завдання
Опрацювати § 39, впр. 3-4 с. 126, впр. 5 с. 126-127 письмово.

Пройдіть тестування до  13.10. 23:00 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4414555


Тема уроку (9): Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями

Перегляньте відеопрезентацію і виконайте завдання.

Культура слова
Перегляньте відео і дайте відповідь на запитання

  1. Яке хобі має співачка ONUKA?
  2. Як виник задум її сценічного імені?
  3. Хто був учителем і дорогою людиною в житті?
  4. 3 головні складові щастя виконавиці.
  5. Прокоментуйте помилки в мовленні Нати Жижченко.
Запишіть слова і розставте наголос
Наскрізний, читання, обрання, вітчим, адже.

Домашнє завдання: 
Тема уроку (10): Контрольне есе.

Пригадай
Як складати есе?
Як писати формальне есе?

Написати формальне  есе на одну із тем:
  • «Мандрівка до одного з семи чудес України»;
  • «Безпека- цінність для людини й людства»
Домашнє завдання: написати есе в зошиті.


Тема уроку (11-12):  Кома в складному реченні. Крапка з комою у складному реченні.

  • Перегляньте відеоуроки, зробіть опорний конспект. 
Кома в складному реченні
Крапка з комою в складному реченні

  • Опрацюйте інформацію на слайдах, виконайте вправи.












Зверни увагу!!! Закріплення матеріалу.

Домашнє завдання:



Тема уроку (13-14): Двокрапка у складному реченні. Тире у складному реченні.

Опрацюйте презентацію і виконайте вправи.









  • Перегляньте відео і запишіть тлумачення слова кшталт.














Тема уроку (15): Розділові знаки при прямій мові

Опрацюйте відео, зробіть опорний конспект

Вправи на закріплення:

377. Перебудуйте речення з непрямою мовою на речення з прямою мовою та запишіть (вправа за підручником О.Заболотного). 
1. Переписувач книг Іван Томашевський радив не шкодувати часу на читання, бо його цим обернеш на добрі речі. 2. Софійка просила брата не засмучуватися. 3. Дивлячись на зорі, дідусь говорить, що день завтра буде як золото, і йде зі мною до воріт. 4. Сергій сказав, що йому треба знати, о котрій годині він зможе звільнитися.

Домашнє завдання: повторити матеріал з теми "Пунктуаційна нормаhttps://www.youtube.com/watch?v=rCZympH5lw0, виконати тест до 06 грудня 22:00:https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1050518

Тема уроку (16): Контрольна робота з теми "Пунктуаційна норма"

Виконайте контрольну роботу за посиланням: https://forms.gle/dZQx8FDND5hCxK666

12.12.2022
Тема уроку 17: Підготовка до ЗНО (НМТ)

Категорія «НМТ 2022 (ЗНО). Українська мова і література»
https://erudyt.net/pidgotovka-do-zno/ukrainska-literatura
Як готуватися до виконання НМТ з української мови
Підготовка до ЗНО-2022 з української мови: поради від педагогів
https://lviv.dityvmisti.ua/blog/6684-pidgotovka-do-zno-2022-z-ukrainskoi-movy-porady-vid-pedagogiv/
Демонстраційний варіант НМТ з української мови
Тренувальні варіанти для підготовки до мультитесту ЗНО
https://osvita.ua/test/86485/
Тести ЗНО/НМТ з української мови та літератури
Українська мова і література 2021

Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація