УМ 2 курс "Синтаксична норма"


 Тема програми "Синтаксична норма" 

Тема уроку: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка.

Перегляньте відеоурок з темиhttps://www.youtube.com/watch?v=Tkw8pNG19sQ

Опрацювати параграф 19-20 за підручником О. Авраменка на с. 62. Виписати в зошит визначення "синтаксична норма", "синтаксична помилка".

Виконати письмово вправи.

Вправа 1. Випишіть із  речень 4–5  словосполучень, укажіть наявний у  них спосіб зв’язку між словами. 

1. Стан державної мови, рівень володіння нею, поширеність у різних сферах життя — усе це показники цивілізованості суспільства (О. Пономарів). 2. Мова — організм, де кожне слово виконує свою функцію й є життєво необхідним (А. Любка). 3. Свою мову треба утверджувати принципово. Дотримуватися чистоти мовлення слід послідовно і скрізь (Є. Сверстюк). 

Вправа 2. Виділіть із речень кілька словосполучень. У  кожному словосполученні визначте головне й залежне слова. 

Пригадайте стародавній міф про Антея: силу велетню давала мати Земля. Хіба ж втратила ця історія актуальність? Що вищі хмаросяги, то відчутніша вразливість людини, що мала б шанобливо торкатися тіла Землі-матері. Так і з мовою: лише тоді відступатиме брутальність, коли належне місце в людському житті посяде найцінніший з усіх отриманих дарів — Слово (За А. Содоморою). 

Домашнє завдання: 

1. Визначте словосполучення, у яких синтаксичні зв’язки між словами (норми узгодження та керування) порушено. Запишіть ці словосполучення, виправивши помилки. 

Улюблені письменники, навчатися мові, користуймося словниками, олімпіада по літературі, початок у вісім годин, при допомозі друзів, зустрілися в бібліотеці, журналіст по професії.  

2. Відредаговані словосполучення введіть до самостійно складених речень. Речення запишіть.


Тема уроку: Складні випадки синтаксичного узгодження та керування.

Складні випадки синтаксичного узгодження, опрацюйте відеоурок, зробіть опорний конспект.

https://www.youtube.com/watch?v=BQBk7EMgDGo

Складні випадки синтаксичного  керування, опрацюйте відеоурок, зробіть опорний конспект.

https://www.youtube.com/watch?v=5VUbxt2lApA

Опрацюйте параграф 19-20 с. 62-62.

Виконайте письмово вправи 2-5 с. 63-65.

Запишіть слова і розставте наголос.

Іконопис, індустрія, йогурт, каталог, квартал.

Опрацюйте параграф 21 с. 67.

Виконати письмово вправи 2, 3 с. 68, впр. 5 с 69.

Домашнє завдання: впр. 7 (1) с. 66, впр. 7 с. 70.


Тема уроку: Уживання прийменників




Опрацювати параграф 22-23 с. 71-73.

Виконати вправи 2, 4, 5 с. 73-74.

 Як правильно наголошувати слова? Записати слова і розставити наголос. 

 Крицевий, кроїти, люстро, індустрія, металургія.  

Домашнє завдання: впр. 7 с. 76. 


Тема уроку: Контрольне есе

Напишіть есе обсягом 1-1,5 с в зошит з теми "Зірки українського спорту".

 Тема уроку: Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка

https://www.youtube.com/watch?v=S6Nb-x4HBgk

Опрацюйте параграф 24 с. 77

Виконайте письмово вправи 2-5 с. 78-79.

Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос. 

Обруч, одноразовий, оптовий, отаман, одинадцять. 

Домашнє завдання: впр. 7 с. 80.


Тема уроку: Пасивні конструкції

https://youtu.be/0GVP25RpgkE

Опрацюйте параграф 25 с. 81-82.

Виконайте письмово вправи 3-5 с. 82-84.

Виконайте завдання 4 письмово в запропонованому конспекті http://surl.li/ovlag

КУЛЬТУРА СЛОВА

Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос

Партер, перевезти, перекис, переляк, підлітковий. 

Домашнє завдання: впр. 7 с. 84.


Тема уроку: Порядок слів у реченні. Неповні речення. Односкладні речення. 

https://www.youtube.com/watch?v=E382fTSYCqg

Опрацювати параграф 26-27 с. 85-86.

Виконати письмово вправи 3, 5 с. 86-88.

КУЛЬТУРА СЛОВА

Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос. 

Помовчати, причіп, проділ, поняття, поблизу. 

Домашнє завдання: впр. 7 с. 90.


Тема уроку: Прості ускладнені речення. 

https://www.youtube.com/watch?v=qFV9ZbiZO_s

Опрацювати параграф 28-29 за підручником с. 91-94.

Виконати вправи 3, 4, 5 с. 92-94 письмово.

КУЛЬТУРА СЛОВА

Записати слова в зошит, розставити наголос.

Камбала, індустрія, поняття, піала, кулінарія.

Домашнє завдання: вправа 7 с. 94.


Тема уроку: Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.

https://www.youtube.com/watch?v=U0PyF6Sx01Y

Опрацювати параграф 30-31 за підручником с. 95-99.

Виконати вправи 2, 3, 4, 5 с. 96-99 письмово.

КУЛЬТУРА СЛОВА

Записати слова в зошит, розставити наголос.

Донька, дочка, вітчим, іржавіти, жалюзі.

Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи.

Підготовка до контрольної роботи

https://www.youtube.com/watch?v=X6Ag1pkPi-E

Тема уроку: КР з теми "Синтаксична норма"


Виконайте контрольну роботу за посиланням: https://forms.gle/PuJ8zWtEU35kn98z7



























Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація