Тема програми "Синтаксична норма"
Тема уроку: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка.
Перегляньте відеоурок з теми: https://www.youtube.com/watch?v=Tkw8pNG19sQ
Опрацювати параграф 19-20 за підручником О. Авраменка на с. 62. Виписати в зошит визначення "синтаксична норма", "синтаксична помилка".
Виконати письмово вправи.
Вправа 1. Випишіть із речень 4–5 словосполучень, укажіть наявний у них спосіб зв’язку між словами.
1. Стан державної мови, рівень володіння нею, поширеність у різних сферах життя — усе це показники цивілізованості суспільства (О. Пономарів). 2. Мова — організм, де кожне слово виконує свою функцію й є життєво необхідним (А. Любка). 3. Свою мову треба утверджувати принципово. Дотримуватися чистоти мовлення слід послідовно і скрізь (Є. Сверстюк).
Вправа 2. Виділіть із речень кілька словосполучень. У кожному словосполученні визначте головне й залежне слова.
Пригадайте стародавній міф про Антея: силу велетню давала мати Земля. Хіба ж втратила ця історія актуальність? Що вищі хмаросяги, то відчутніша вразливість людини, що мала б шанобливо торкатися тіла Землі-матері. Так і з мовою: лише тоді відступатиме брутальність, коли належне місце в людському житті посяде найцінніший з усіх отриманих дарів — Слово (За А. Содоморою).
Домашнє завдання:
1. Визначте словосполучення, у яких синтаксичні зв’язки між словами (норми узгодження та керування) порушено. Запишіть ці словосполучення, виправивши помилки.
Улюблені письменники, навчатися мові, користуймося словниками, олімпіада по літературі, початок у вісім годин, при допомозі друзів, зустрілися в бібліотеці, журналіст по професії.
2. Відредаговані словосполучення введіть до самостійно складених речень. Речення запишіть.
Тема уроку: Складні випадки синтаксичного узгодження та керування.
Складні випадки синтаксичного узгодження, опрацюйте відеоурок, зробіть опорний конспект.
https://www.youtube.com/watch?v=BQBk7EMgDGo
Складні випадки синтаксичного керування, опрацюйте відеоурок, зробіть опорний конспект.
https://www.youtube.com/watch?v=5VUbxt2lApA
Опрацюйте параграф 19-20 с. 62-62.
Виконайте письмово вправи 2-5 с. 63-65.
Запишіть слова і розставте наголос.
Іконопис, індустрія, йогурт, каталог, квартал.
Опрацюйте параграф 21 с. 67.
Виконати письмово вправи 2, 3 с. 68, впр. 5 с 69.
Домашнє завдання: впр. 7 (1) с. 66, впр. 7 с. 70.
Тема уроку: Уживання прийменників
Опрацювати параграф 22-23 с. 71-73.
Виконати вправи 2, 4, 5 с. 73-74.
Як правильно наголошувати слова? Записати слова і розставити наголос.
Крицевий, кроїти, люстро, індустрія, металургія.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 76.
Тема уроку: Контрольне есе
Напишіть есе обсягом 1-1,5 с в зошит з теми "Зірки українського спорту".
Тема уроку: Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка
https://www.youtube.com/watch?v=S6Nb-x4HBgk
Опрацюйте параграф 24 с. 77
Виконайте письмово вправи 2-5 с. 78-79.
Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос.
Обруч, одноразовий, оптовий, отаман, одинадцять.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 80.
Тема уроку: Пасивні конструкції
Опрацюйте параграф 25 с. 81-82.
Виконайте письмово вправи 3-5 с. 82-84.
Виконайте завдання 4 письмово в запропонованому конспекті http://surl.li/ovlag
КУЛЬТУРА СЛОВА
Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос.
Партер, перевезти, перекис, переляк, підлітковий.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 84.
Тема уроку: Порядок слів у реченні. Неповні речення. Односкладні речення.
https://www.youtube.com/watch?v=E382fTSYCqg
Опрацювати параграф 26-27 с. 85-86.
Виконати письмово вправи 3, 5 с. 86-88.
КУЛЬТУРА СЛОВА
Запам’ятайте, як правильно наголошувати слова, записавши їх у зошит і розставивши наголос.
Помовчати, причіп, проділ, поняття, поблизу.
Домашнє завдання: впр. 7 с. 90.
Тема уроку: Прості ускладнені речення.
https://www.youtube.com/watch?v=qFV9ZbiZO_s
Опрацювати параграф 28-29 за підручником с. 91-94.
Виконати вправи 3, 4, 5 с. 92-94 письмово.
КУЛЬТУРА СЛОВА
Записати слова в зошит, розставити наголос.
Камбала, індустрія, поняття, піала, кулінарія.
Домашнє завдання: вправа 7 с. 94.
Тема уроку: Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.
https://www.youtube.com/watch?v=U0PyF6Sx01Y
Опрацювати параграф 30-31 за підручником с. 95-99.
Виконати вправи 2, 3, 4, 5 с. 96-99 письмово.
КУЛЬТУРА СЛОВА
Записати слова в зошит, розставити наголос.
Донька, дочка, вітчим, іржавіти, жалюзі.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи.
Підготовка до контрольної роботи
https://www.youtube.com/watch?v=X6Ag1pkPi-E
Тема уроку: КР з теми "Синтаксична норма"
Виконайте контрольну роботу за посиланням: https://forms.gle/PuJ8zWtEU35kn98z7
Немає коментарів:
Дописати коментар