УМ 2 курс "Практична риторика. Морфологічна норма"


Тема уроку: Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості. Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість. 

Опрацюйте §1 за підручником О. Авраменка с. 4-9. Запишіть у зошит поняття "мовна стійкість" та "українськомовна стійкість", "джерела мовної стійкості".

Посилання на підручник https://lib.imzo.gov.ua/wa-data/public/site/books2/pidruchnyky-11-klas-2019/01-ukrainska-mova-11-klas/gramota-ukr-mova-11-sait.pdf

Виконайте впр. 4 с. 5 усно, впр. 5 с. 6-7 письмово (дати відповіді на тестові питання).

Домашнє завдання: впр. 6 с. 9


Тема програми: Практична риторика

Тема уроку: Засоби мовного вираження промови.
Перегляньте презентацію і виконайте завдання на слайдах.









Домашнє завдання:

Тема уроку:Троп як засіб мовного вираження. Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні. 
Опрацюйте завдання на слайдах.








Знайдіть тропи в сучасних піснях.
Сумні королеви,
Що палять нам нерви...
Жінка, як музика, Її треба любити,
Навіть, якщо не дуже розуміти! ("Перша леді" Pianoбой та Аліна Паш )
Я бачу яскраві сни
Летять мої ластівки
Там дім, де я не бачив горя
Повітря свіже та прозоре.
І поки ночі палають, як дні
Над нами літають вони (Qatoshi і Чико "Ластівки")
Йдуть кола по воді, йдуть стопи по траві
Йдуть дівки молоді, як мавки лісові (Джері Хейл "Ой на Івана")
Гарно так, гарно так
Жити без тебе на вустах (CHEEV "Гарно так")
За минуле, що летіло вдаль, неначе ворон
А я вдома, зберігаю свою ностальгію
 (Калуш "Додому")





Домашнє завдання:
Тема уроку: Риторичні фігури як засіб мовного вираження. Риторичні фігури: антитеза, градація, повторення, запитання, звернення, порівняння.

Опрацюйте завдання з презентації, створіть опорний конспект, виконайте вправи.














Домашнє завдання:

Виконайте тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1506681

Тема уроку: Контрольне есе
Написати в зошиті формальне есе на одну з тем:
  • Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?
  • Здоров'я переважує всі життєві блага. 
Домашнє завдання: надіслати фото есе.

Тема програми: Морфологічна норма

Тема уроку: Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників.

Опрацюйте презентацію і виконайте вправи.




















Домашнє завдання:


Тема уроку: Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки. Прислівник. Ступені порівняння.
Опрацюйте презентацію і виконайте вправи.

















Домашнє завдання: https://app.wizer.me/learn/YWEZ8R



Тема уроку: Прикметники, що перейшли в іменники.
Опрацюйте відеоурок з теми, записавши визначення "субстантивація", види субстантивації.

Виконайте запропоновані вправи
                                     
Прочитайте речення, випишіть прикметники, які перейшли в іменники, і підкресліть їх як члени речення.
1. Ми віримо в майбутнє. 2. Він був сьогодні черговим по гімназії (Ю. Смолич). 3. Набережна була осяяна вуличним світлом. 4. Набережна вулиця була популярним місцем для зустрічей. 5. Кошовий отаман був дуже сміливий. 6. Кошовий наказав усім навести порядок. 7. Вони зайшли у чайну. 8. Почало з'являтися на столі і печене, і смажене, і варене (М. Стельмах). 9. Чекають воїнів кохані, батьки і сестри юних ждуть (В. Сосюра). 10. Щасливих на вдачу і доля не б'є (П. Усенко). 

Самостійна робота
З поданими словами утворіть словосполучення так, щоб в одному випадку вони були прикметниками, а в іншому - іменниками.
Зразок: знайомий лікар - мій знайомий.
Минуле, подорожній, багатий, ситий, прийомна, вихідний.

Творче завдання: складіть і запишіть речення, у яких відбулася субстантивація.

Домашнє завдання: виписати із творів сучасних письменників чи приказок і прислів'їв або скласти самостійно 5 речень із використанням прикметників, що перейшли в іменники.

Тема уроку: Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника. Складання діалогів.
  • Опрацюйте параграф 11 с. 34-35.
  • Виконайте усно вправу 2 с. 35. Письмово - вправи 3,4,5 с. 35-36.


Перегляньте відео та запишіть відмінкові закінчення іменників, які узгоджуються з числівниками 2, 3, 4.

Виконайте вправу за посиланням https://learningapps.org/9054796 .

Знайдіть помилки у поданій вправі https://learningapps.org/view9063546 .

Перегляньте відео і занотуйте правила на позначення часу.


На закріплення виконайте вправу за посиланням https://learningapps.org/9062049
 
  • Опрацюйте параграф 12-13 с. 37-38.
  • Письмово: вправа 3 с. 38.
Творче завдання (10 балів): знайдіть у мережі "Інтернет" сім приказок або прислів’їв, що містять числівники; десять назв пісень, кінофільмів або художніх творів з числівниками. Запишіть їх. 

Домашнє завдання
  • вправа 7 с. 36.
  • скласти діалог, використовуючи числівники. 
Уявіть, що ви з групою вирішили здійснити туристичну мандрівку в Карпати (у Холодний Яр, Одесу, Львів тощо). Вам доручили спланувати бюджет цього заходу. Озвучте деталі, скориставшись за потреби поданими опорними словосполуеннями  (15-16 речень).          
Бюджет мандрівки 
 витрати на харчування; 
 спорядження коштуватиме; 
 вартість проїзду; 
 послуги екскурсовода; 
 у розрахунках ураховано; 
 загальний бюджет становить; 
 витрати на одну особу.

Тема уроку: Дієслово, дієслівні форми. Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. 

Пригадайте все про дієслово.

Перегляньте відеоурок, зробіть опорний конспект

Зверніть увагу!


Опрацюйте параграф 15 на с. 45. Виконайте вправи 2, 3, 4а, 5 с. 46-48 письмово.

Готуємося до ЗНО
Запишіть слова і розставте наголос.
Принести, віднести, кажу, люблю, закінчити.
Висіти, застібка, завдання, експерт, єретик.

Відредагуйте словосполучення.
властивий для мене 
у минулому році 
нижня білизна 
перший млинець комом 
одержати освіту 

Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. 
Опрацюйте параграф 16 с. 50
Виконайте впраи 2 с. 51 усно, 3,4, 5 с. 51-53 письмово. 

Перегляньте експрес-­урок «Як правильно називати товари б/у?» і законспектуйте його.


Домашнє завдання
  • виконайте тести за посиланням https://forms.gle/CiWskkU9Wd87dhwXA
  • 102. І. Спишіть речення, розкриваючи дужки. Підкресліть діслова як члени речення. 
1. Нанизуємо радощі й жалі на нитку (не)скінченної розмови, і намистинки юних наших літ нам грані відкр(е,и)вають веселкові (Г. Дудка). 2. І місяць падає у руки, (з,с)пинивши на секунду біг (О. Довгоп'ят). 3. Вулиця – як довга казка, яку можна оповідати без кінця (Н. Бічуя). 4. Гіл(л)я вишневе (з,с)палено в печі, горшки воркочуть, сяючи щоками (Г. Дудка). 5.  Я не втомлюся й сотню літ тебе, коханий мій, ч(е,и)кати (О. Довгоп'ят). 6. Не(в)довзі буде ро(з,с)почато будівництво ще однієї станції метро в Києві  (З газети).
 ІІ. Випишіть дієслова групами залежно від форми:  неозначена;  особова;  безособова, на -но -то;  діприслівник.


Тема уроку: Наказовий спосіб дієслова
Опрацюйте параграф 17 на с. 54.
Зверни увагу! Будь уважним!!!

Виконайте усно вправу 1 с. 54; вправа 3 с. 55.
Виконайте письмово впр. 2 с. 55, впр. 4, 5 с. 55-56.

Використовуючи наказовий спосіб дієслова. напишіть інструкцію "Техніка безпеки під час  роботи з електричною м'ясорубкою".
Наприклад: 
1. Не залишайте пристрій без нагляду, поки він працює або увімкнений в мережу. 2. Не користуйтеся пристроєм, якщо виявите пошкодження шнура, штепсельної вилки або інших частин пристрою. Віднесіть пристрій у сервісний центр для ремонту. 3. Забороняється самостійно ремонтувати пристрій. 

Інтерактивна вправи:

Гра до Міжнародного дня рідної мови (повторення вивченого): https://wordwall.net/ru/resource/52880733

ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО
Запишіть слова в алфавітному порядку і розставте наголос.
Зрання, щодобовий, весняний, разом, бурштиновий, індустрія, одноразовий, мабуть, проділ.

Перегляньте експрес-урок О. Авраменка і запишіть, які помилки допустила ведуча. 


Домашнє завдання: виконайте вправу.
121. І. Утворіть і запишіть форми 1-ї особи множини наказового способу (до перших чотирьох дієслів наведіть паралельні форми). 
Любити, допомогти, визначити, підкреслити, досліджувати, вірити, погоджуватися, покликати. 

Тема уроку: Активні й пасивні дієприкметники

Опрацюйте параграф 18 на с. 58.

Виконайте письмово впр. 2, 4, 5 с. 59-60.
Вправа 3 - усно.

Інтерактивна вправа

КУЛЬТУРА СЛОВА
  • Як правильно сказати українською "лечащий врач"?
Перегляньте відео О. Авраменка і запишіть можливі варіанти.


Домашнє завдання:
готуємося до контрольної роботи - виконайте тести за посиланням https://app.wizer.me/learn/P2U9GM, код - P2U9GM.


Тема уроку: КР. Практична риторика. Морфологічна норма (тест)


Після перегляду відео в
иконайте контрольну роботу за посиланням https://app.wizer.me/learn/P2U9GM, код P2U9GM.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація