Тема уроку (1): Вступ. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва Особливості реалістичної прози.
- поява альтернативних центрів влади – земств;
- орієнтування інтелігенції на селянство;
- перетворення університетів на осередки вільнодумства;
- асиміляторська політика, заборони українського слова (Валуєвський циркуляр, Ємський указ);
- освітня реформа, модернізація економіки.
Тема уроку (2): Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість митця як новий імпульс української літератури. Її загальна характеристика.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдоніми;
- освіта;
- шлях у літературу та твори письменника;
- громадянська позиція;
- дата смерті.
Тема уроку (3-4, 5): “Кайдашева сім'я” Івана Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору. Сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків та дітей. Колоритні людські характери у повісті.
Домашнє завдання:
- відповісти на питання "Що треба зробити Кайдашам, аби жити у мирі та злагоді?";
- підготувати постер або буклет про життя та творчість Панаса Мирного.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдонім;
- освіта;
- шлях у літературу та твори письменника;
- громадянська позиція;
- дата смерті.
Тема уроку (9): Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва
Перегляньте відео, зверніть увагу на 4 частину роману! Запишіть короткий зміст цієї частини.
Запишіть, будь ласка, в зошит.
Соціальні прошарки роману "Хіба ревуть волі, як ясла повні?":
селяни; заробітчани; кріпаки; багаті селяни; представники влади (голова громади, писар); пані; москалі; духовенство.
Історичні події, громадські настрої:
кріпаччина; народні заворушення; скасування кріпацтва (1861 р.); "Голодна воля" (нужденне життя селян без землі).
Завдання: доповнити схему характеристики Чіпки.
Тема уроку (10): Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров'я людини.
!!! Користуючись укладеним конспектом на уроці, дайте відповідь на запитання: чи можна виправдати Мотрю Жуківну за те, що вона викрила злочин свого сина, Чіпки?
Д/З ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТАКИХ ТЕМ: ТВОРЧІСТЬ І. ЛЕВИЦЬКОГО ТА ПОВIСТЬ "КАЙДАШЕВА СІМ'Я", ПАНАС МИРНИЙ "ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?
Тема уроку (11) : КР №1 . Реалістична українська проза ( тест ).
Тема уроку (12 ): «ТЕАТР КОРИФЕЇВ». Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Батьківщина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.
Домашнє завдання : підготувати цікаві факти про Івана Карпенка-Карого.
Тема уроку (13): Іван Карпенко-Карій (І. Тобілевич) Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд , багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І.Карпенко-Карій та “театр корифеїв”. Драматургічне новаторство письменника.
Цікаві факти про життя Івана Карпенка-Карого.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдонім;
- освіта;
- захоплення театром;
- громадянська діяльність;
- заслання;
- Хутор Надія;
- творчий доробок;
- значення творчості;
- дата смерті.
Домашнє завдання: опрацювати статтю за підручником О. Авраменка с.64-73, прочитати комедію "Мартін Боруля".
Тема уроку (14): Комедія «Мартін Боруля» , її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя.
Відеоуроки з теми https://www.youtube.com/watch?v=saGJZUiR2ag; https://www.youtube.com/watch?v=jAFMeYjC7gY
Аудіокнига "Мартін Боруля" (скорочено)
Законспектувати паспорт твору з презентації.
Бути щасливим – це означає пізнати, знайти самого себе.
Сковорода
Портфоліо письменника Бориса Грінченка
Дата та місце народження - 9 грудня 1863р. у хуторі Вільховий Яр на Харківщині.
Освіта – Харківське реальне училище , Х арківська реальна школа.
Місце роботи – працював дрібним канцеляристом у Харківській казенній палаті, статистиком у губернському земстві на Херсонщині, вчителював у приватній школі відомої просвітительки X. Д. Алчевської.
Чернігівський період - організовує видання змістовної бібліотечки народнопросвітніх книжок, упорядковує музей української старовини В. Тарновського.
Київський період – редагує першу українську щоденну газету «Громадська думка», 1906 р. стає керівником київського товариства "Просвіта".
Багатогранність діяльності – співає, прозаїк, драматург, перекладач, мовознавець, лексикограф, етнограф, історик, публіцист, громадський та культурний діяч.
Відомі твори - «Рідне слово» — книжка для читання у школі ,
твори про дітей , 1888 рік — оповідання «Каторжна», 1900 рік — повісті «Серед темної ночі», 1901 рік — повісті «Під тихими вербами» (дилогія).
Зробіть
висновки щодо того, чи була Докія щаслива, відчуваючи себе самотньо? Яке
значення несли в собі останні слова Докії "За що"? Чи знайшла вона на
них відповідь?
Причини душевних страждань Докії
- Відсутність материнської ласки й ніжності;
- Любити було нікого;
- Всі - вороги, і вона для всіх ворог;
- Журба, що гнітила душу;
- Навмисне зрубаний кущ калини;
- Закрите життя, життя відлюдька, самітника;
- Зрада коханого;
- Не знайшла відповідь на питання “За що мене так мучать?”.
Основна думка оповідання:
- Життя в злобі, нелюбові приводить до злочину.
- Людина не може жити без любові, добра.
- Байдужість до страждань інших — таке ж зло.
- Багато в житті залежить не тільки від тих, хто поряд, а й від самої людини.
- Утвердження прагнення людини до любові, добра.
В оповіданні «Каторжна»
Б. Грінченко виявив себе як майстер психологічної прози. Він не тільки зображує
зовнішні дії та вчинки людини, а й досліджує внутрішні спонукальні чинники, що
зумовлюють поведінку героїні. Це дає право стверджувати, що письменник працює в
руслі новітніх шукань української новелістики межи століть, користуючись
кращими виражальними засобами модернізму.
- Як називали Івана Франка?
- Чому арештовували Франка?
- Який журнал започатковує автор?
- Яка поезія стала художнім узагальненням визвольної боротьби?
- Яку партію засновує митець?
- Яке звання було присуджено Франку за видатні заслуги в галузі філології?
- Скільки творів видав автор?
- А що ти знаєш про Франка?
- І. Франко народився в родині...
- Письменник навчався у таких університетах...
- Автор був ув'язнений через...
- Перший вірш був присвячений...
- Франко знав ... іноземних мов
- Сфери діяльності...
- Франко номінувався на ...
Рік видання збірки - 1893 р. Збірка «З вершин і низин» складається із семи розділів:
- перший — «De profundis» («З глибини»), що об’єднує цикли: «Веснянки», «Осінні думи», «Скорбні пісні», «Нічні думи», «Думи пролетарія» і «Excelsior!» («Вище!»);
- другий — «Профілі і маски», який поділяється на цикли: «Поезія», «Поет», «Україна», «Картка любові», «Знайомим і незнайомим», «Оси»;
- третій — «Сонети», що включає два цикли: «Вольні сонети» і «Тюремні сонети»;
- четвертий — «Галицькі образки»;
- п’ятий — «Жидівські мелодії»;
- шостий — поема «Панські жарти»;
- сьомий — «Легенди».
Центральна проблема збірки — людина і суспільство, а провідний
мотив — заклик до осмислення себе як особистості, до збагачення свого
духовного світу, самовдосконалення.
Мотив - уславлення революційного духу, героя-революціонера, що прагне змінити життя на краще.
Ідея вірша – боротьба за своє майбутнє й непохитна віра в перемогу, вічний поступ.
Віршовий розмір: чотиристопний хорей.
Римування: суміжне.
Наскрізним образом вірша є “вічний революціонер” - вільний дух народу, його бунтарство. Щасливе майбутнє - це дух, наука, думка, воля.
Художні засоби: анафора (єдинопочаток), епітети, порівняння, метафора, риторичне запитання.
- Які враження на вас справили поезії?
- Який образ зі світового мистецтва спадає вам на думку під час прочитання вірша "Гімн"?
- Яка поезія сподобалася більше і чому?
Загальна характеристика поетичної збірки "Зів'яле листя"
Збірку «Зів’яле листя» з підзаголовком «лірична драма» Іван Франко створював протягом десяти років (1886–1896). Вона складається з трьох частин (так званих жмутків), у яких розкривається глибока душевна трагедія ліричного героя, викликана важкими обставинами громадського та особистого життя, зокрема неподіленим коханням, звідки й назва збірки «Зів’яле листя» як художній образ втрачених надій, задавленого в душі великого почуття.
Недаремно Франко дав збірці підзаголовок «Лірична драма». Три «жмутки» — це три події, зміст яких — життя, нещасливе кохання ліричного героя. Конфлікт дуже напружений: адже тричі йому «являється любов», і втретє він зайшов так далеко, що зневірився в усьому, прокляв життя й поклав йому край.
- Які асоціації у вас виникають до слова "кохання"?
- Запишіть власні асоціації з жіночою красою.
- Виділіть усі "ні" в поезії. Скільки їх? Як думаєте, ліричний герой таким чином заперечує кохання чи навпаки?
- Знайдіть усі порівняння. Яке з порівнянь має біблійну основу?
- Знайдіть епітети, які підкреслюють байдужість коханої.
- вивчити напам'ять одну з поезій Франка.
- Прочитати твір "Легенда про вічне життя".
Теорія літератури
- Як аскет заслужив у богині чудодійний горіх?
- Чому аскет передав горіх цареві?
- Рабом чого відчував себе великий Олександр?
- Чому цар передав горіх коханій?
- Кому і для чого віддала горіх Роксана?
- Як чудодійний горіх знову потрапив до царя?
- Чому цар не скористався шансом?
- сенс людського життя;
- вірність і зрада;
- кохання й жертовність.
- Чи можна вважати, що "Легенда про вічне життя" пов'язана з поезіями збірки "Зів'яле листя"?
- Як би ви по-іншому закінчили твір?
- "Легенда про вічне життя" мені запам'ятається...
- Цей твір є філософським, бо...
- Найбільше я співчував (-ла)...
- Сенс життя для автора...
- опрацювати статтю підручника на с. 91-95.
- прочитати вступ до поеми "Мойсей" та перші чотири пісні (розділи).
- чому Мойсей зазнав поразки у своєму прагненні зробити добро всім?
- Хто винуватий у невдачі?
- Чи могла б його історія закінчитися по-іншому, якби він вчинив інакше?
- Які прозові твори І. Франка ви читали?
- Чим вони вам запам'яталися?
- Пригадайте жанри прочитаних творів.
Назва твору, жанр |
Тема та ідея, проблематика |
Головний персонаж |
Напрям |
«Борислав сміється» роман |
Розповідь про страйк на нафтовому промислі. Ідея: єдність у боротьбі за
людські умови праці та гідне життя допоможе перемогти. Проблематика:
безправність і незахищеність робітників; жорстокість, аморальність і
підступність експлуататорів; відсутність єдності в боротьбі за права |
Бенедя
Синиця |
Реалізм |
«Boa constrictor» повість |
Розповідь про зародження робітничого руху на нафтових промислах. Ідея:
аморальне існування, життя заради збагачення призводять до самознищення. Проблематика:
влада грошей; ницість і підлість людей, одержимих ідеєю збагачення; злиденне
існування робітників |
Герман Гольдкремер, Рифка, Готліб |
Реалізм, натуралізм |
«Перехресні стежки» роман |
Історія кохання Євгена Рафаловича та його боротьба за справедливість у
галицькому містечку. Ідея: людина має обирати між особистим щастям і
громадським обов’язком. Проблематика: безправність і неосвіченість селян; кохання і вірність; жорстокість і милосердя;
обов’язок інтелігенції перед народом |
Євген Рафалович, Регіна Твардовська, Валеріан Стальський |
Модернізм |
Творчість І.Франка стала чи не найкращим
віддзеркаленням взаємодії цих традицій. Модерністський творчий код формувався у
Франка поступово. Одним із джерел
модерністичних пошуків І.Франка є його “розірваність” між старим і новим. Ота
естетична напруга між “старим” і “новим” спонукувала до внутрішнього
самозаглиблення, до автоаналізу.
Найосновніші риси модернізму у творчості І.Франка:
- Потяг до містики (“Терен у нозі” “Великий шум”);
- філософська заглибленість, роздуми
над суттю власного існування;
- світ як гра;
- проблема імморалізму;
- увага не стільки до факту в історії,
скільки до суб’єкта, в якому персоніфікується історичний процес («Мойсей»);
- творчості І.Франка зламу століть
притаманний інтерес до ірреального, фантастичного, використання сновидінь,
візій (“Із днів журби”).
Питання “Франко і модернізм” потребує ще
ретельного і сумлінного вивчення.
Загальна характеристика новели "Сойчине крило".
Короткий зміст твору.
«Сойчине крило» було вперше надруковано в зб. «На лоні природи» в 1905 році. Твір має підзаголовок «Із записок відлюдька». За свідченням І.Франка, новела написана в грудні 1905 року. Це період, коли йшла російсько-японська війна. Про це дізнаємося з твору.
Самітник
– людина, яка відсторонюється від світу.
Кореспонденція
– листування між окремими особами; сукупність поштових відправлень.
Адресат
– одержувач листа.
Скептик - той,
хто до всього ставиться критично-недовірливо, в усьому сумнівається.
Сибарит - людина, яка надає
перевагу бездіяльному, марному способу життя, зманіжений розкошами.
«Сповідь Сойки» - «сюжетний ланцюжок».
Як склалося життя Сойки після розлуки з коханим?
З якими чоловіками звела її доля?
- повторити ознаки модернізму, опрацювати статтю підручника на с. 108-110.
- Підготувати характеристику образів Хоми й Марії.
- Жанр твору "Сойчине крило"...
- Напередодні якого свята відбуваються події?
- З якого міста прийшов лист?
- Як звали головну героїню?
- Як вона підписалася в листі?
- Що Марія залишила в листі?
- Що стало причиною смерті батька Мані?
- Як закінчився твір?
- Напрям твору "Сойчине крило"...
Новела "Сойчине крило" вражає глибоким психологізмом та незвичайним авторським поглядом на взаємини чоловіка й жінки. Письменник підіймає завісу над таємницями жіночої душі, показує, як почасти, можна втратити справжнє щастя, потрапити в сіті тих, хто лише грається почуттями.
Якою б печальною і тривожною не була новела І. Франка, перемагає все-таки кохання.
Отже, «Сойчине крило» належить до тих мистецьких творінь, у яких кристалізується поетика прози ХХ ст. Вона передусім виявляється у хронотопі (фабульний час повісті-новели триває декілька годин новорічного вечора, а сюжетний, по суті, охоплює все життя центрального персонажа; фабульна дія розгортається в кімнаті головного героя твору).
Чи були в героїні моменти слабкості, коли вона не мала виходу із ситуації?
Що вона хотіла зробити з собою?
Як ви думаєте, що її стримувало?
Сойка |
Сойка імітує різні звуки, припиняє це робити, коли звиває гніздо; усі ці роки Марія імітувала не лише своє почуття, а навіть і життя.
Усі жахливі перипетії, подвійна спроба самогубства не вбили в Манюсі віри в себе, у людину загалом. Сенс буття Марії полягав у пошуках щастя.
Яким постає на початку твору Хома?
Чи кохав він Маню?
З чого це видно?
Чи здатний він на всепрощення?
Що спільного між цими героями?
За і Проти.
Хто винен у тому, що Хома та Марія розлучилися?
Чи зустрілися б вони, якщо б Марія не надіслала листа?
Як ви розцінюєте той факт, що вона першою пішла на примирення? На що вона надіється?
Твір прочитується як парадигма втечі – порятунку. Доведіть це.
Символи новели
Сойчині крила – кохання.
Сукня героїні – збережене почуття, пам'ять і вірність.
Дзвінок у двері – повернення любові.
- самотність і відчуженість особистості;
- миттєве захоплення й розплата;
- кохання і зрада;
- стосунки між людьми;
- довірливість і наївність;
- легковажність і людська підлість;
- взаємини "людина-соціум";
- сила кохання.
Чи зміг би я пробачити Марію?
У чому гуманізм новели?
Чи актуальний твір сьогодні?
Які роздуми виникли у вас під час читання новели «Сойчине крило»? Чим вразила вас новела ?
Тема уроку (28): Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру. («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.
Протягом багатьох десятиліть І. Франко зберігав великий інтерес до театру, виступав як драматург і рецензент, театральний критик, історик і теоретик театрального мистецтва. Він підніс українське театрознавство до наукового рівня, узагальнивши досвід українського театрального мистецтва, сформулював найважливіші принципи народного театру, створеного поколіннями митців-реалістів і демократів.
Драматургія Франка за життя письменника не дістала належного визнання. Його п'єси «Украдене щастя», «Учитель» спотворювались цензурою. Трупа «Руської бесіди», втілюючи їх на сцені, не спромоглася розкрити все багатство думок, закладених у цих п'єсах. Творів великого Каменяра не розуміла і тогочасна критика, а реакційна преса відверто цькувала драматурга. Керівництво «Руської бесіди» залишалося глухим до порад і міркувань Франка щодо шляхів і засобів розвитку українського театру в Галичині, висловлюваних ним у численних статтях з питань театрального мистецтва.
Найхарактернішою ознакою драматизму в творчості Франка є його цілковита, ґрунтовна
соціальна і психологічна вмотивованість, уміння за окремим характером, за
ситуацією побачити і показати «основи суспільності» – соціальні обставини
життя, рушійні тенденції доби, правдиво змалювати образи представників усіх
верств тогочасної дійсності.
Драматична
творчість Франка, різноманітна за жанровими ознаками, підносить широке
коло проблем. В ній можна виділити дві частини–соціально-психологічну
драму з сучасного драматургові життя («Украдене щастя», «Учитель», «Рябина»
та ін.) і драму романтичну, переважно з історичної тематики («Сон князя
Святослава», «Кам'яна душа», «Три князі на один престол», «Послідній крейцер»).
Драматичні твори І. Франка є визначним вкладом у розвиток реалістичної української драматургії другої половини ХІХ ст. У цьому жанрі він виступив як великий новатор драматичної форми, знавець театрального мистецтва й палкий борець за розвиток народного українського національного театру.
«Украдене
щастя»
Вершиною творчості Франка-драматурга є, безперечно, «Украдене щастя» – один з кращих творів української драми взагалі. В цій п'єсі Франкові вдалося органічно поєднати побут і поезію, точність соціального аналізу і психологічну правду.
П'єса «Украдене щастя» новаторська змістом і формою: ряд обставин, що передують конфліктові твору, подано прийомом ретроспекції (юнацьке кохання Михайла та Анни, шлюб її з Миколою, військова служба і повернення в село Гурмана тощо). Стисло, з постійним наростанням аж до кульмінації веде сюжет драматург, завершуючи його швидкою розв'язкою. Все підготовлене і разом з тим, по-життєвому неповторне, своєрідне. Великим досягненням автора є використання підтексту, психологічної паузи.
Драматургічна
творчість Франка, і особливо «Украдене щастя», в свою чергу збагатили скарбницю
вітчизняної та світової літератури.
Значення творчості Івана Франка
Іван Франко — одна з найяскравіших постатей в українській історії. Прозаїк і драматург, поет і публіцист, економіст, учений-енциклопедист і політик, перекладач Іван Якович був і великим українцем, і достеменним європейцем, якого визнавав сам Відень, канонізувавши на доктора філософії.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (повторити матеріал).
Тема уроку (29): КР №2. Титан духу і думки (тест).
Виконайте контрольну роботу за посиланням https://app.wizer.me/learn/AXBIYI
Тема програми: МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА
Тема уроку (30): Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі.
Опрацювати матеріал з презентації, створити опорний конспект.
Домашнє завдання: підготувати матеріал про життя і творчість М.Коцюбинського, прочитати новелу "Intermezzo".
Тема уроку (31-32): Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури. Психологічна новела “Intermezzo” з жанровими ознаками “поезії у прозі”. Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу в новелі“Intermezzo”. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини.
Ø
Психологізм
у змалюванні персонажів;
Ø
прагнення
відтворити найтонші зміни в настроях, схопити миттєві враження;
Ø
особливий
лаконізм прози;
Ø
ритмічність;
Ø
багатство
відтінків у змалюванні дійсності;
Ø
збільшена
увага до кольорів і звуків, до яскравих деталей;
Ø
одночасна
відмова від великих соціальних проблем.
Новела — невеликий розповідний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним
закінченням. Ознаки:
v
глибокий
психологізм;
v
лаконізм;
v
несподівана
кінцівка.
Запитання
Ø
Що
означає слово «Іntermezzo»?
Ø Як пов’язана назва новели з її змістом?
Слово «Іntermezzo» означає «перепочинок», «пауза». У музиці це інструментальна п’єса довільної будови або окремий епізод в опері. Таким чином назва твору дуже влучна. Під нею ми розуміємо перерву в творчості, насолоду музикою природи. Отже, новела «Intermezzo» сприймається як автобіографічний твір.
Паспорт твору
- душевної рівноваги;
- гармонії людини і природи;
- митця і суспільства;
- громадянського обов'язку;
- специфіки творчого процесу повноцінного життя.
- висока емоційність;
- "малюнковість" письма;
- ліричність оповіді;
- дійові особи;
- "розмитість" сюжету;
- автобіографізм;
- психологізм.
- утома, депресія;
- споглядання, замилування;
- умиротворення, спокій;
- обурення, готовність до боротьби.
- опрацювати статтю в підручнику на с. 131-133;
- виписати символічні образи новели;
- читати повість "Тіні забутих предків".
- Новела "Intermezzo" - це ...
- Стильовий напрям новели -
- Автобіографізм новели ...
Літературний диктант
1. Напрям і течія твору "Тіні забутих предків"...2. Ідея твору.
Іванові
й Марічці — головним героям повісті — судилося стати українськими Ромео і
Джульєттою, утілити у своїх літературних долях головне — гармонію людських душ.
Збагнути, відчути високе почуття кохання, яке подарувала доля Іванові й
Марічці,— значить хоч трохи наблизитися душею до розуміння любові як великої
таїни буття.
Виокремлення рис характеру Івана Палійчука
- дата і місце народження;
- дитячі роки і захоплення;
- шлях у літературу;
- творчість.
О. Кобилянська (біографія) |
Лірична героїня твору (за новелою) |
Не любили чоловіки
тривалий час |
«Вона й не
подобалася довго мужчинам; її не бажав ніякий мужчина за жінку… Чому се їй
ніколи не вдавалось? Відповісти на се питання було б так само тяжко, як і на
те, чому і її ні один мужчина не любив довго». |
Займалася живописом, за родом занять - письменниця |
«Вона була розумна, дотепна, незвичайно багата натура. Займалась
малярством, писала, старалась усіма силами заспокоїти жадобу краси». |
Музикою займалася рідна сестра О. Кобилянської
Євгенія. Її вважали кращою піаністкою в Кимполунзі. |
«Коли мала десять років, строїв у її
родичів якийсь переїжджий стройник фортеп’ян». |
Здобула елементарну музичну освіту: навчалася грати
лише 2 місяці, коли була 8-річною. |
«Я не вчилася музики ніколи. Я ніколи, ніколи не могла "Imprmtu phantasie" сама грати!!» |
- глибока натура;
- ніжна, вразлива і пристрасна;
- смілива, наполеглива;
- творча особистість;
- закохана в музику;
- розумна і обдарована;
- аристократична;
- має життєствердну позицію.
Жанр: «музична новела».
музика — центральний образ твору, з якої починається твір.
Софія — творчо обдарована особистість, лірична й емоційна.
Марта — втілення любові, стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ».
Ганна — емоційна, нестримна, непостійна, талановита і живе своїм ремеслом.
- З яким образом у творі асоціюється піаніно? Італія? Одруження і родина?
- !!! Чи потрібні сучасній жінці чоловіча турбота, підтримка і розуміння?
- опрацювати статтю підручника на с. 166-168;
- відповісти на запитання: у чому була незвичність зображення образу жінки у творчості О. Кобилянської?
- Музика стає центральним символом у творах О. Кобилянської. Які у вас виникають асоціації зі словом "музика"?
- Зачитайте фрагменти, у яких описується виконання вальсу Софією.
- Яке враження він справляє на Марту?
- Що незвичайного в цьому музичному творові?
- Зачитайте фрази, які використовує Марта, характеризуючи музику.
- Чим запам'ятається вам творчість О. Кобилянської?
- Опрацюйте біографію В. Стефаника за підручником на с. 169-174, створивши портфоліо письменника: дитинство, освіта, шлях у літературу, творчість.
- Характеристика твору (с. 175-177).
Домашнє завдання: прочитати біографію В. Внниченка, підготувати матеріал з теми "В.Винниченко - людина епохи 20 ст." або "В.Винниченко - художник".
Немає коментарів:
Дописати коментар