Тема уроку (1): Вступ. РЕАЛІСТИЧНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА. Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва Особливості реалістичної прози
- поява альтернативних центрів влади – земств;
- орієнтування інтелігенції на селянство;
- перетворення університетів на осередки вільнодумства;
- асиміляторська політика, заборони українського слова (Валуєвський циркуляр, Ємський указ);
- освітня реформа, модернізація економіки.
Тема уроку (2): Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість митця як новий імпульс української літератури. Її загальна характеристика.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдоніми;
- освіта;
- шлях у літературу та твори письменника;
- громадянська позиція;
- дата смерті.
Тема уроку (3-4, 5): “Кайдашева сім'я” Івана Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору. Сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків та дітей. Колоритні людські характери у повісті.
Домашнє завдання:
- відповісти на питання "Що треба зробити Кайдашам, аби жити у мирі та злагоді?";
- підготувати постер або буклет про життя та творчість Панаса Мирного.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдонім;
- освіта;
- шлях у літературу та твори письменника;
- громадянська позиція;
- дата смерті.
Тема уроку (9): Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва
Перегляньте відео, зверніть увагу на 4 частину роману! Запишіть короткий зміст цієї частини.
Запишіть, будь ласка, в зошит.
Соціальні прошарки роману "Хіба ревуть волі, як ясла повні?":
селяни; заробітчани; кріпаки; багаті селяни; представники влади (голова громади, писар); пані; москалі; духовенство.
Історичні події, громадські настрої:
кріпаччина; народні заворушення; скасування кріпацтва (1861 р.); "Голодна воля" (нужденне життя селян без землі).
Завдання: доповнити схему характеристики Чіпки.
Тема уроку (10): Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров'я людини.
!!! Користуючись укладеним конспектом на уроці, дайте відповідь на запитання: чи можна виправдати Мотрю Жуківну за те, що вона викрила злочин свого сина, Чіпки?
Д/З ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ТАКИХ ТЕМ: ТВОРЧІСТЬ І. ЛЕВИЦЬКОГО ТА ПОВIСТЬ "КАЙДАШЕВА СІМ'Я", ПАНАС МИРНИЙ "ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?
Тема уроку (11) : КР №1 . Реалістична українська проза ( тест ).
Тема уроку (12 ): «ТЕАТР КОРИФЕЇВ». Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Батьківщина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.
Домашнє завдання : підготувати цікаві факти про Івана Карпенка-Карого.
Тема уроку (13): Іван Карпенко-Карій (І. Тобілевич) Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд , багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І.Карпенко-Карій та “театр корифеїв”. Драматургічне новаторство письменника.
Цікаві факти про життя Івана Карпенка-Карого.
- дата та місце народження;
- батьківщина митця;
- псевдонім;
- освіта;
- захоплення театром;
- громадянська діяльність;
- заслання;
- Хутір Надія;
- творчий доробок;
- значення творчості;
- дата смерті.
Домашнє завдання: опрацювати статтю за підручником О. Авраменка с.64-73, прочитати комедію "Мартін Боруля".
Тема уроку (14): Комедія «Мартін Боруля» , її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя.
Відеоуроки з теми https://www.youtube.com/watch?v=saGJZUiR2ag ; https://www.youtube.com/watch?v=jAFMeYjC7gY
Аудіокнига "Мартін Боруля" (скорочено)
Законспектувати паспорт твору з презентації.
Бути щасливим – це означає пізнати, знайти себе.
Сковорода
Портфоліо письменника Бориса Грінченка
Дата та місце народження - 9 грудня 1863р. у хуторі Вільховий Яр на Харківщині.
Освіта – Харківське реальне училище , Х арківська реальна школа.
Місце роботи – працював дрібним канцеляристом у Харківській казенній палаті, статистиком у губернському земстві на Херсонщині, вчителював у приватній школі відомої просвітительки X. Д. Алчевської.
Чернігівський період - організовує видання змістовної бібліотечки народнопросвітніх книжок, упорядковує музей української старовини В. Тарновського.
Київський період – редагує першу українську щоденну газету «Громадська думка», 1906 р. стає керівником київського товариства "Просвіта".
Багатогранність діяльності – співає, прозаїк, драматург, перекладач, мовознавець, лексикограф, етнограф, історик, публіцист, громадський та культурний діяч.
Відомі твори - «Рідне слово» — книжка для читання у школі ,
твори про дітей , 1888 рік — оповідання «Каторжна», 1900 рік — повісті «Серед темної ночі», 1901 рік — повісті «Під тихими вербами» (дилогія).
Зробіть
висновки щодо того, чи була Докія щаслива, відчуваючи себе самотньо? Яке
значення несли в собі останні слова Докії "За що"? Чи знайшла вона на
них відповідь?
Причини душевних страждань Докії
- Відсутність материнської ласки й ніжності;
- Любити було нікого;
- Всі - вороги, і вона для всіх ворог;
- Журба, що гнітила душу;
- Навмисне зрубаний кущ калини;
- Закрите життя, життя відлюдька, самітника;
- Зрада коханого;
- Не знайшла відповідь на питання “За що мене так мучать?”.
Основна думка оповідання:
- Життя в злобі, нелюбові приводить до злочину.
- Людина не може жити без любові, добра.
- Байдужість до страждань інших — таке ж зло.
- Багато в житті залежить не тільки від тих, хто поряд, а й від самої людини.
- Утвердження прагнення людини до любові, добра.
В оповіданні «Каторжна»
Б. Грінченко виявив себе як майстер психологічної прози. Він не тільки зображує
зовнішні дії та вчинки людини, а й досліджує внутрішні спонукальні чинники, що
зумовлюють поведінку героїні. Це дає право стверджувати, що письменник працює в
руслі новітніх шукань української новелістики межи століть, користуючись
кращими виражальними засобами модернізму.
- Як називали Івана Франка?
- Чому арештовували Франка?
- Який журнал започатковує автор?
- Яка поезія стала художнім узагальненням визвольної боротьби?
- Яку партію засновує митець?
- Яке звання було присуджено Франку за видатні заслуги в галузі філології?
- Скільки творів видав автор?
- А що ти знаєш про Франка?
- І. Франко народився в родині...
- Письменник навчався у таких університетах...
- Автор був ув'язнений через...
- Перший вірш був присвячений...
- Франко знав ... іноземних мов
- Сфери діяльності...
- Франко номінувався на ...
Рік видання збірки - 1893 р. Збірка «З вершин і низин» складається із семи розділів:
- перший — «De profundis» («З глибини»), що об’єднує цикли: «Веснянки», «Осінні думи», «Скорбні пісні», «Нічні думи», «Думи пролетарія» і «Excelsior!» («Вище!»);
- другий — «Профілі і маски», який поділяється на цикли: «Поезія», «Поет», «Україна», «Картка любові», «Знайомим і незнайомим», «Оси»;
- третій — «Сонети», що включає два цикли: «Вольні сонети» і «Тюремні сонети»;
- четвертий — «Галицькі образки»;
- п’ятий — «Жидівські мелодії»;
- шостий — поема «Панські жарти»;
- сьомий — «Легенди».
Центральна проблема збірки — людина і суспільство, а провідний
мотив — заклик до осмислення себе як особистості, до збагачення свого
духовного світу, самовдосконалення.
Мотив - уславлення революційного духу, героя-революціонера, що прагне змінити життя на краще.
Ідея вірша – боротьба за своє майбутнє й непохитна віра в перемогу, вічний поступ.
Віршовий розмір: чотиристопний хорей.
Римування: суміжне.
Наскрізним образом вірша є “вічний революціонер” - вільний дух народу, його бунтарство. Щасливе майбутнє - це дух, наука, думка, воля.
Художні засоби: анафора (єдинопочаток), епітети, порівняння, метафора, риторичне запитання.
- Які враження на вас справили поезії?
- Який образ зі світового мистецтва приходить вам на думку під час прочитання вірша "Гімн"?
- Яка поезія понравилася більше і чому?
Загальна характеристика поетичної збірки "Зів'яле листя"
Збірку «Зів'яле листя» з підзаголовком «лірична драма» Іван Франко створював протягом десяти років ( 1886–1896 ). Вона складається з трьох частин (так званих жмутків), у яких розкривається глибока душевна трагедія ліричного героя , викликана важкими обставинами суспільної та особистої життя, зокрема неподіленим коханням, звідки та назва збірки «Зів'яле листя» як художній образ втрачених надій, задавленого в душі великого.
Недарма Франко давши збірці підзаголовок «Лірична драма» . Три «жмутки» — це три події, зміст яких — життя, нещасливе кохання ліричного героя. Конфлікт дуже напружений: адже тричі йому «є любов», і втретє він зайшов так далеко, що зневірився у всьому, прокляв життя і поклав йому край.
- Які асоціації у вас виникають до слова кохання?
- Запишіть власні асоціації з жіночою красою.
- Виділіть усі "ні" в поезії. Скільки їх? Як думаєте, ліричний герой таким чином заперечує кохання чи навпаки?
- Знайдіть усі порівняння. Яке з порівнянь має біблійну основу?
- Знайдіть епітети, які підкреслюють байдужість коханої.
- вивчити напам'ять одну з поезій Франка.
- Прочитати твір "Легенда про вічне життя".
Теорія літератури
- Як аскет заслужив у богині чудодійний горіх?
- Чому аскет передав горіх цареві?
- Рабом чого відчував себе великий Олександр?
- Чому цар передав горіх коханій?
- Кому і для чого віддала горіх Роксана?
- Як чудодійний горіх знову потрапив до царя?
- Чому цар не скористався шансом?
- сенс людського життя;
- вірність і зрада;
- кохання й жертовність.
- Чи можна вважати, що "Легенда про вічне життя" пов'язана з поезіями збірки "Зів'яле листя"?
- Як би ви по-іншому закінчили твір?
- "Легенда про вічне життя" мені запам'ятається...
- Цей твір є філософським, бо...
- Найбільше я співчував (-ла)...
- Сенс життя для автора...
- опрацювати статтю підручника на с. 91-95.
- прочитати вступ до поеми "Мойсей" та перші чотири пісні (розділи).
- чому Мойсей зазнав поразки у своєму прагненні зробити добро всім?
- Хто винуватий у невдачі?
- Чи могла б його історія закінчитися по-іншому, якби він вчинив інакше?
- Які прозові твори І. Франка ви читали?
- Чим вони вам запам'яталися?
- Пригадайте жанри прочитаних творів.
Назва твору, жанр |
Тема та ідея, проблематика |
Головний персонаж |
Напрям |
«Борислав сміється» роман |
Розповідь про страйк на нафтовому промислі. Ідея: єдність у боротьбі за
людські умови праці та гідне життя допоможе перемогти. Проблематика:
безправність і незахищеність робітників; жорстокість, аморальність і
підступність експлуататорів; відсутність єдності в боротьбі за права |
Бенедя
Синиця |
Реалізм |
«Boa constrictor» повість |
Розповідь про зародження робітничого руху на нафтових промислах. Ідея:
аморальне існування, життя заради збагачення призводять до самознищення. Проблематика:
влада грошей; ницість і підлість людей, одержимих ідеєю збагачення; злиденне
існування робітників |
Герман Гольдкремер, Рифка, Готліб |
Реалізм, натуралізм |
«Перехресні стежки» роман |
Історія кохання Євгена Рафаловича та його боротьба за справедливість у
галицькому містечку. Ідея: людина має обирати між особистим щастям і
громадським обов’язком. Проблематика: безправність і неосвіченість селян; кохання і вірність; жорстокість і милосердя;
обов’язок інтелігенції перед народом |
Євген Рафалович, Регіна Твардовська, Валеріан Стальський |
Модернізм |
Творчість І.Франка стала чи не найкращим віддзеркаленням взаємодії цих традицій. Модерністський творчий код формувався у Франка поступово. Одним із джерел модерністичних пошуків І.Франка є його “розірваність” між старим та новим. Ота естетична напруга між “старим” та “новим” спонукала до внутрішнього самозаглиблення, до автоаналізу.
Найосновніші риси модернізму у творчості І.Франка:
- Потяг до містики (“Терен у нозі” “Великий шум”);
- філософська заглибленість, роздуми над суттю власного існування;
- світ як гра;
- проблема імморалізму;
- увага не стільки до факту в історії, скільки до суб'єкта, в якому персоніфікується історичний процес («Мойсей»);
- творчості І.Франка зламу століть притаманний інтерес до ірреального, фантастичного, використання сновидінь, візій (“З днів журби”).
Питання “Франко і модернізм” потребує ще докладнішого і сумлінного вивчення.
Загальна характеристика новелі "Сойчине крило".
Короткий зміст твору.
«Сойчине крило» було вперше надруковано у зб. "На лоні природи" у 1905 році. Твір має підзаголовок «З записок відлюдька». За свідченням І.Франка, новелу написано у грудні 1905 року. Це період, коли точилася російсько-японська війна. Про це дізнаємося з твору.
Самітник
– людина, яка відсторонюється від світу.
Кореспонденція – листування між окремими особами; сукупність поштових відправлень.
Адресат
– одержувач аркуша.
Скептик – той , хто до всього ставиться критично-недовірливо, у всьому сумнівається.
Сибарит - людина, яка віддає перевагу бездіяльному, пустому способу життя, зманіженій розкошами.
«Сповідь Сойки» - «сюжетна цепочка».
Як склалося життя Сойки після розлуки з коханим?
З якими чоловіками звела її частка?
- повторити ознаки модернізму, опрацювати статтю підручника на с. 108-110.
- Підготувати характеристику образів Хоми та Марії.
- Жанр твору "Сойчине крило"...
- Напередодні якого свята відбуваються події?
- З якого міста прийшов аркуш?
- Як звали головну героїню?
- Як вона підписалася у листі?
- Що Марія залишила у листі?
- Що спричинило смерть батька Мані?
- Як закінчився твір?
- Напрям твору "Сойчине крило"...
Новела "Сойчине крило" вражає глибоким психологізмом та незвичайним авторським поглядом на взаємини чоловіка та жінки. Письменник підіймає завісу над таємницями жіночої душі, показує, як почасти можна втратити справжнє щастя, потрапити в сіті тих, хто лише грається почуттями.
Якою б сумною та тривожною не була новела І. Франко, перемагає таки кохання.
Отже, «Сойчине крило» належить до тих мистецьких творінь, у яких кристалізується поетика прозі ХХ ст. Вона передусім виявляється у хронотопі (фабульна година повісті-новели триває кілька годин новорічного вечора, а сюжетна, по суті, охоплює всю життя центрального персонажа; фабульна дія розгортається у кімнаті головного героя твору).
Чи були в героїні моменти слабкості, коли вона не мала виходу із ситуації?
Що вона хотіла зробити з собою?
Як ви думаєте, що її стримувало?
![]() |
Сойка |
Сойка імітує різні звуки, припиняє це робити, коли звиває гніздо; всі ці роки Марія імітувала не лише своє почуття, а навіть і життя.
Всі жахливі перипетії, підвійна спроба самогубства не вбили в Манюсі віри в собі, в людини в цілому. Сенс буття Марії полягав у пошуках щастя.
Яким постає на початку твору Хома?
Чи кохав вин Маню?
З чого це видно?
Чи здатний він на всепрощення?
Що спільного між цими героями?
За і проти.
Хто винен у тому, що Хома та Марія розлучилися?
Чи зустрілися б вони, якби Марія не надіслала листа?
Як ви розцінюєте той факт, що вона першою пішла на примирення? На що вона сподівається?
Твір прочитується як парадигма втечі – спасіння. Доведіть це.
Символі новелі
Сойчині крила – кохання.
Плаття героїні – збережене почуття, пам'ять та вірність.
Дзвінок біля дверей – повернення любові.
- самотність і відчуженість особистості;
- миттєве захоплення й розплата;
- кохання і зрада;
- стосунки між людьми;
- довірливість і наївність;
- легковажність і людська підлість;
- взаємини "людина-соціум";
- сила кохання.
Чи зміг би я пробачити Марію?
У чому гуманізм новели?
Чи актуальний твір сьогодні?
Які роздуми виникли у вас під час читання новели «Сойчине крило»? Чим вразила вас новела ?
Тема уроку (28): Роль І.Франка у розвитку драматургії і театру. («Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.
Протягом багатьох десятиліть І. Франко зберігав великий інтерес до театру, виступав як драматург і рецензент, театральний критик, історик і теоретик театрального мистецтва. Він підніс українське театрознавство до наукового рівня, узагальнивши досвід українського театрального мистецтва, сформулював найважливіші принципи народного театру, створеного поколіннями митців-реалістів і демократів.
Драматургія Франка за життя письменника не дістала належного визнання. Його п'єси «Украдене щастя», «Учитель» спотворювались цензурою. Трупа «Руської бесіди», втілюючи їх на сцені, не спромоглася розкрити все багатство думок, закладених у цих п'єсах. Творів великого Каменяра не розуміла і тогочасна критика, а реакційна преса відверто цькувала драматурга. Керівництво «Руської бесіди» залишалося глухим до порад і міркувань Франка щодо шляхів і засобів розвитку українського театру в Галичині, висловлюваних ним у численних статтях з питань театрального мистецтва.
Найхарактернішою ознакою драматизму в творчості Франка є його цілковита, ґрунтовна
соціальна і психологічна вмотивованість, уміння за окремим характером, за
ситуацією побачити і показати «основи суспільності» – соціальні обставини
життя, рушійні тенденції доби, правдиво змалювати образи представників усіх
верств тогочасної дійсності.
Драматична
творчість Франка, різноманітна за жанровими ознаками, підносить широке
коло проблем. В ній можна виділити дві частини–соціально-психологічну
драму з сучасного драматургові життя («Украдене щастя», «Учитель», «Рябина»
та ін.) і драму романтичну, переважно з історичної тематики («Сон князя
Святослава», «Кам'яна душа», «Три князі на один престол», «Послідній крейцер»).
Драматичні твори І. Франка є визначним вкладом у розвиток реалістичної української драматургії другої половини ХІХ ст. У цьому жанрі він виступив як великий новатор драматичної форми, знавець театрального мистецтва й палкий борець за розвиток народного українського національного театру.
«Украдене
щастя»
Вершиною творчості Франка-драматурга є, безперечно, «Украдене щастя» – один з кращих творів української драми взагалі. В цій п'єсі Франкові вдалося органічно поєднати побут і поезію, точність соціального аналізу і психологічну правду.
П'єса «Украдене щастя» новаторська змістом і формою: ряд обставин, що передують конфліктові твору, подано прийомом ретроспекції (юнацьке кохання Михайла та Анни, шлюб її з Миколою, військова служба і повернення в село Гурмана тощо). Стисло, з постійним наростанням аж до кульмінації веде сюжет драматург, завершуючи його швидкою розв'язкою. Все підготовлене і разом з тим, по-життєвому неповторне, своєрідне. Великим досягненням автора є використання підтексту, психологічної паузи.
Драматургічна
творчість Франка, і особливо «Украдене щастя», в свою чергу збагатили скарбницю
вітчизняної та світової літератури.
Значення творчості Івана Франка
Іван Франко — одна з найяскравіших постатей в українській історії. Прозаїк і драматург, поет і публіцист, економіст, учений-енциклопедист і політик, перекладач Іван Якович був і великим українцем, і достеменним європейцем, якого визнавав сам Відень, канонізувавши на доктора філософії.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи (повторити матеріал).
Тема уроку (29): КР №2. Титан духу і думки (тест).
Виконайте контрольну роботу за посиланням https://app.wizer.me/learn/AXBIYI
Тема програми: МОДЕРНА УКРАЇНСЬКА ПРОЗА
Тема уроку (30): Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі.
Опрацювати матеріал з презентації, створити опорний конспект.
Домашнє завдання: підготувати матеріал про життя і творчість М.Коцюбинського, прочитати новелу "Intermezzo".
Тема уроку (31-32): Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури. Психологічна новела “Intermezzo” з жанровими ознаками “поезії у прозі”. Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу в новелі“Intermezzo”. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини.
Ø
Психологізм у змалюванні персонажів;
Ø
прагнення відтворити найтонші зміни в настроях, схопити миттєві враження;
Ø
особливий лаконізм прозі;
Ø
ритмічність;
Ø
багатство відтінків у змалюванні дійсності;
Ø
збільшено увагу до кольорів та звуків, до яскравих деталей;
Ø
Одночасна відмова від великих соціальних проблем.
![]() |
Новела — невеликий розповідний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним закінченням. Ознаки:
v
глибокий психологізм;
v
лаконізм;
v
несподівана кінцівка.
Запитання
Ø
Що означає слово Intermezzo?
Ø Як пов'язана назва новели з її змістом?
Слово «Intermezzo» означає «відпочинок», «пауза». У музиці це інструментальна п'єса довільної будови чи окремий епізод в опері. Таким чином назва твору дуже точна. Під нею ми розуміємо перерву у творчості, насолоду музикою природи. Отже, новелу «Intermezzo» сприймається як автобіографічний твір.
Паспорт твору
- душевної рівноваги;
- гармонії людини та природи;
- митця та суспільства;
- громадянського обов'язку;
- специфіки творчого процесу повноцінної життя
- висока емоційність;
- "малюнковість" письма;
- ліричність оповіді;
- дійові особи;
- "розмитість" сюжету;
- автобіографізм;
- психологізм.
- утома, депресія;
- споглядання, замилування;
- умиротворення, спокій;
- обурення, готовність до боротьби.
- опрацювати статтю в підручнику на с. 131-133;
- виписати символічні образи новели;
- читати повість "Тіні забутих предків".
- Новела "Intermezzo" - це ...
- Стильовий напрям новели -
- Автобіографізм новели ...
Літературний диктант
1. Напрям і течія твору "Тіні забутих предків"...2. Ідея твору.
Іванові й Марічці — головним героям повісті — судилося стати українськими Ромео і Джульєттою , утілити у своїх літературних долях головне — гармонію людських душ . Збагнути, відчути високе почуття кохання, яке подарувала доля Іванові й Марічці,— значить хоч трохи наблизитись душею до розуміння любові як великої таїни буття.
Виокремлення рис характеру Івана Палійчука
- дата та місце народження;
- дитячі роки та захоплення;
- шлях у літературу;
- творчість.
О. Кобилянська (біографія) |
Лірична героїня твору (за новелою) |
Не любили чоловіки тривалу годину |
«Вона й не подобалася довго чоловікам; її не бажавши ніякий чоловік за жінку... Чому це їй ніколи не вдавалося? Відповісти на цей питання було б так само тяжко, як і на те, чому і її жоден чоловік не любив довго». |
Займалася живописом, за родом зайняти - письменниця |
«Вона була розумна, дотепна, надзвичайно багата натура. Займалася малярством, писала, намагалася всіма силами заспокоїти жадобу краси». |
Музикою займалася рідна сестра О. Кобилянської Євгенія. Її вважали кращою піаністкою у Кімполунзі. |
«Коли мала десять років, строїв у її родичів якийсь переїжджий будівник фортепіан». |
Здобула елементарну музичну освіту: навчалася грати лише 2 місяці, коли була 8-річною. |
« Я не вчилася музики ніколи. Я ніколи, ніколи не могла "Imprmtu phantasie" сама грати!! » |
- глибока натура;
- нежна, вразлива та пристрасна;
- смілива, наполеглива;
- творча особистість;
- влюблена у музыку;
- розумна та обдарована;
- аристократична;
- має життєствердну позицію.
Жанр : «музична новела».
музика — центральний образ твору, з якого починається твір.
Софія — творчо обдарована особистість, лірична та емоційна.
Марта — втілення любові, стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ».
Ганна — емоційна, нестримна, непостійна, талановита і живе своїм ремеслом.
- З яким чином у творі асоціюється піаніно? Італія? Одруження та батьківщина?
- !!! Чи потрібні сучасній жінці чоловіча турбота, підтримка і розуміння?
- опрацювати статтю підручника на с. 166-168;
- відповіді на запитання : у чому була незвичність зображення образу жінки у творчості О. Кобилянської?
- Музика стає центральним символом у творах О. Кобилянської. Які у вас виникають асоціації зі словом "музика"?
- Зачитайте фрагменти, в яких описується виконання вальсу Софією.
- Яке враження він справляє на Марту?
- Що незвичайного у цьому музичному творові?
- Зачитайте фрази, які використовує Марта, характеризуючи музику.
- Чим запам'ятається вам творчість О. Кобилянської?
- Опрацюйте біографію В. Стефаника за підручником на с. 169-174, створивши портфоліо письменника: дитинство, освіта, шлях у літературу, творчість.
- Характеристика твору (с. 175-177).
Домашнє завдання: прочитати біографію В. Вниченка, підготувати матеріал з теми "В.Винниченко - людина епохи 20 ст." або "В.Винниченко – художник".
Немає коментарів:
Дописати коментар