АМ 2 курс (уроки 1-28)

 

Unit 1.A Civilised Society.  

Тема уроку (1-2): Generation Gap (Щаслива родина). Bullying

Підручникhttps://shkola.in.ua/1081-anhliiska-mova-11-klas-burenko-2019.html

Game: write as many words as you can in “Family”.

Reading and writing

Ex. 2 p. 4, ex. 4 p. 4-5

Vocabulary

Ex. 3 p. 4

Speaking

Choose the adjectives you need to describe your parents and yourselves. 

Bullying

Listening: https://youtu.be/3TntTJyR4V8

Reading: https://cutt.ly/x1wSNNm

Do the tasks: https://cutt.ly/81wSkDZ

Home work: learn new words; make a poster “Generation Gap” in groups.


Тема уроку 3: Стрес у житті підлітків

Vocabulary

Ex. 2 p. 9

Speaking

Ex. 6, 7 p. 10

Reading

https://test-english.com/reading/b1/different-family-types-b1-english-reading-test/

Ex. 8 p. 11

Listening

Grammar

https://www.liveworksheets.com/w/en/grammar/1521739

https://www.liveworksheets.com/w/en/english-second-language-esl/46067

https://www.liveworksheets.com/w/en/english-second-language-esl/1380240

https://test-english.com/grammar-points/a1/present-simple-present-continuous/

Home task: ex. 10 p. 11


Тема уроку 4-5: Батьки та діти. Молодь і виклики. 

Vocabulary: Precious, hospitable, quieten, spoil, incomprehensive, indecisive, Abduction, neglect, refugee.

Grammar: WO Questions

Writing
Ex. 7 p. 15
Listening
Reading
Ex. 1 p.12, Ex.6 p.19
Speaking
Discussion: Ex.6 p.15, Ex.5 p.19

Home task: learn new Vocabulary; make a list of advantages and disadvantages to be a teenager; ex.9 p. 21 write; ex. 4 p.83-86 read.


Тема уроку 6-7: Права дітей. Молодіжні організації. Підсумковий урок з теми.


Speaking

Ex. 3 p. 13, ex. 5 p. 14

Writing

Ex. 6 p. 15, ex. 5 p. 19

Vocabulary

Ex. 3 p. 16

Reading
Ex. 4 p. 17-18
Listening
Home task: ex.9 p. 21.


Тема програми: Unit 2. Food for Life

Тема уроку (8-9): Я за здоровий спосіб життя! Піраміда здорового харчування.
Warm up
Look at the photo and answer the question "What is healthy lifestyle for you?"

Speaking
Ex. 2-3 p. 22
Write your association "Healthy/unhealthy food"

Vocabulary
Ex. 4 p. 23

Listening
Write down  the answer "How to improve your health".

Reading
Ex. 5 p. 23, ex. 12 p. 26

Remember
Ex. 8 p. 24

Home task: learn the Vocabulary; make a poster "Food and its energetic".


Тема уроку (10-11): Манери поведінки за столом. Їжа та її енергетика.

Speaking

Ex. 2 p. 27

Pay attention!!!


Listening and watching



Do the test


Ex. 3 p. 27


FOCUS ON GRAMMAR
P. 28-31
Pay attention!!!

https://test-english.com/grammar-points/b1/reported-speech-indirect-speech/#explanation
https://www.english-practice.at/b1/grammar/reported-speech/rs013-reported-speech.pdf
https://www.englishgrammar.org/direct-indirect-speech-exercise-4/
https://www.englishgrammar.org/direct-and-indirect-speech-exercise-2/

Reading "What are most teenagers eating nowadays?"

Top 12 Foods High in Energy to Keep You Going Through the Day


15 Superfoods and the Scientific Reasons to Eat Them

Home task: ex. 9 p. 32


Тема уроку (12-13): Написання есе з теми «Я не живу, щоб їсти, але я їм, щоб жити». Fast food and eating out.

Vocabulary
Ex. 2 p. 34, ex. 5 p. 36-37
Reading
Ex. 3 p. 35-36
Speaking
Ex. 4 p. 36
Listening


Home task: Ex.9 p.37 read; make a plan or do a presentation about national cuisine of Ukraine.


Тема уроку (14): Національна українська кухня. Підсумковий урок з теми



Speaking
  • What do you like to eat?
  • What is your favourite cuisine?
  • What is your favourite dish?
  • What do you know about Ukrainian cuisine?
Associations "Ukrainian cuisine"

Reading
Ex. 9 p. 37-38

Listening
How can you describe Ukrainian cuisine?
Writing
Write the recipe of your favourite dish.

Home work: make a list "Top 10 the most tastiest Ukrainian dishes".

Unit 3. Art as Entertainment
Тема уроку (15): Мистецтво робить нас щасливішими



Vocabulary
Ex.3 p. 43-44

Listening

Home task: write 10 sentences about art in your life.


Тема уроку (16-17): 
Мистецтво в нашому житті. Занурення в мистецтво.

Speaking
Continue the sentences.
  • Art in my life is...
  • I like (don't like) art because...
  • Modern art gives me...
Ex. 6, 7 p. 45

Reading
Ex. 4 p. 44. Ex. 3 p. 47

Writing
Ex. 5 p. 44

Ideas or associations "My thoughts about street art"

Murals of our town


Listening
Vocabulary
Ex. 4 p. 47

Home task: present your favourite band or song.


Тема уроку (18-19): Музика в житті підлітка. Mass media.
Ex. 7 p. 50

Listening




Writing
Ex. 10 p. 51

What is the Importance of Music in a Student’s Life?
  • A Key to Creativity
  • Makes Education More Enjoyable
  • Music: A Language of the Universe
  • Music helps in Relieving Stress
  • Music Improves Language Skills
  • Music helps in Developing Social Skills
Mass media
Speaking
Ex 2 p. 54
Vocabulary
Ex. 3 p. 54
Reading
Ex. 4 p. 55

Home task: write a film review; ex. 8 p. 57 answer the questions.


Тема уроку (20-21): Театр і кіно. Мистецтво 21 століття. Підсумковий урок з теми.
Reading



Reading



 Підсумковий урок з теми
Пройдіть тестування за посиланням https://app.wizer.me/learn/ECDNWY



Unit 4. Effects of Modern Technology
Тема уроку (22-23): Технічний прогрес. «За» та «проти» мобільних телефонів


Science vs Technology

ScienceTechnology
Science explores new knowledge methodically through observation and experimentation.Technology is the application of scientific knowledge for various purposes.
It is always useful.It can either be useful or harmful. For example, a computer can be useful, whereas a bomb can be harmful.
It stresses on discoveries.It stresses on inventions.
It is used to make predictions.It simplifies human life and fulfils the need of people.










Тема уроку (24-25): Вплив сучасних технологій на життя підлітків. Корисні винаходи




Reading

Тема уроку (26): Як «інтернет з’їв світ»!


Make a poster "The Internet is the source of..."









Тема уроку (27): Social networks (Соціальні мережі)

Read the information from the presentation.










Тема уроку (28): Підсумковий урок з теми

Виконайте письмову роботу за посиланням https://cutt.ly/SStPqfa 



Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація