АМ 1 курс (Unit 1-6)

 

ТЕМА УРОКУ (1-2): Про себе і своє ставлення до англійської мови

Book: https://pidruchnyk.com.ua/425-anglyska-mova-karpyuk-10-klas.html 

SPEAKING: 

Ex. 1, 2 p. 8, 5 p. 10

Do you agree that English is very important in our life?

Reading:

Ex. 3 p. 8-9, 8 p. 12-13

Listening:


Watch the video and write down 4 reasons about importance of English.

Writing:

Ex. 6 p. 10.

Home task: write the story about yourself: family, friends, hobby etc.


Unit I “People and Relationships”

Тема уроку (3-4): Особистість. Що впливає на особистість? Риси характеру.

Vocabulary

https://wordwall.net/resource/22874938/english/adjectives-describing-people

p. 20

Listening

Reading

Ex. 2,3 p. 18-19

Speaking

1 p. 18, 3-4 p. 22

Writing

4 p. 19, 5 p. 20

1,2 p. 21

Home task: ex. 6 p. 20-21, describe your best friend.


Тема уроку (5-6): Друзі. Розвиток граматичних навичок. 

Speaking

https://wordwall.net/resource/20404522/describe-people

Ex. 1 p. 25, ex. 5 p. 26

Just think and explain

Ukranian proverb: "Tell me who are your friends and I will tell you who you are".


  • Who is your best friend?
  • Name the best feature of character  that your friend have.
  • What do you like to do with your friend?
  • Name the 8 defining characteristics of a best friend.
Listening
Ex. 3, 4 p. 26

Reading
Ex. 2 p. 25

Grammar


Ex. 2 p. 23, Ex. 4 p. 24, Ex. 6 p. 25

Grammar practice https://www.englishwsheets.com/used-to-2.html

Writing

Ex. 1 p. 23, ex. 3 p. 24

Home taskEx. 5 p. 24, ex. 6, p. 26.


Тема уроку (7-8)Що думають про мене? Мій найкращий друг.

Vocabulary

p. 26

Speaking

Ex. 1 p. 27, ex. 2 p. 28

Listening


Reading
Ex. 5 p 30-31

Writing
Ex. 6a p 31;
ex. 1-2 p. 32-33
https://test-english.com/writing/a1/writing-about-my-family/

Revising grammar

https://test-english.com/grammar-points/a2/used-to/

Home task: ex. 3 p. 33, https://test-english.com/writing/a1/writing-about-my-family/3/


Тема уроку (9-10): Що ти за особистість? Повторення вивченого матеріалу

Listening

Reading

Ex. 1 p. 36, 4 p. 37-38

Speaking

Ex. 1,2,4,6,7 p. 32-35

Writing

Ex. 3 p. 33, 2 p. 36

Revising grammar

Ex. 4 p. 24. 6 p. 25

Home task: do the test https://app.wizer.me/learn/053UYJ


Unit II “Choose the Career!”

Shop assistant

Тема уроку (11-12): Твоя улюблена професія. Робота, трудові вміння та навички продавця

Vocabulary

https://www.vocabulary.cl/Basic/Professions.htm

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/sites/teens/files/jobs_-_exercises.pdf

Listening

https://english-practice.net/listening-exercises-a1-jobs/

https://www.youtube.com/watch?v=2HNDWbIWMFI&list=PLD-YxwW2jAGwxz4EG4eiw7ODXQzOuRJB8&index=19

Grammar

https://test-english.com/grammar-points/a1/would-like/

https://www.autoenglish.org/trickywords/gr.job.pdf

Reading

For Real A1-A2 P.18, 22, P. 32

Speaking

Карпюк О. ex.5,6,p.43


Writing

For Real Links P. 6, ex. 1; ex.1, p.40, ex.2,3,4, p.44


Home task: cкласти 10 речень з новими ЛО та конструкцією Would like: написати текст про позитивні та негативні сторони професії «продавець».


Тема уроку (13-14): Розвиток граматичних навичок. Професії та професійні якості


Warm up: https://wordwall.net/ru/resource/5261825/unusual-jobs


Grammar:

Reading: Карпюк О. ex.1,3 c. 45 – 46

https://www.allthingstopics.com/uploads/2/3/2/9/23290220/lesson-how_to_interview_for_a_job-20220827.pdf


Speaking: Карпюк О. ex. 2,4 с. 46-47; ex.1,p.49; ex.6,p.50, ex.2b,4,p.51


Writing: Карпюк О. ex. 5 p. 48; ex.2,p.49;


Listening: https://test-english.com/listening/a1/kathys-job-listening-test/


Practice: https://www.liveworksheets.com/w/en/english-second-language-esl/7248096


Home task: https://www.englishwsheets.com/past-simple-3.htmlСловникова робота (с.49) ex.3,p.5

Тема уроку (11-12): Працівники салону краси. Ласкаво просимо до салону краси.

Vocabulary

Hairdresser, colorist, receptionist, assistant, masseuse, nail technician, beautician, makeup artist, hair stylist; Perm, straighten, cut, trim, shampoo, conditioning, blowout, styling, manicure, pedicure, massage.

                                      

Listening

Ex. 5, 6,7 p.5

Ex. 5, 6,7 p.7

Reading

Ex. 2, p.4

Ex. 4, p.5

Speaking

Ex. 8, p. 5, 7

Writing

Ex. 3, p.4, 3, 4 p. 6

Home task: ex. 9 p. 5, 7


Тема уроку (13): Розвиток граматичних навичок




Practice
Listening
Reading
Ex. 1,3 p. 45 - 46
Speaking
Ex. 2,4 p. 46-47
Writing
Ex. 5 p. 48

Home task: 

  1. https://www.eltbase.com/quiz/151_01.htm
  2. https://test-english.com/grammar-points/a2/past-simple-form-use/2/
Тема уроку (14): Інструменти перукаря

Vocabulary


Listening
Ex. 5, 6, 7 p.11
Reading
Ex. 2, p.10
Speaking
Ex. 8, p.11
Writing
Ex. 4, p.11
Home work: ex. 9 p. 11


Тема уроку (15): Листування. Типи листів.

Reading and writing

Ex. 2а p. 52-533, 4 p. 54-55 

Listening

https://test-english.com/listening/a1/kathys-job-listening-test/

Speaking 
Ex. 1,2b p. 52-53

Home task: Ex. 4 p. 55 

Тема уроку (16): Жіночі й чоловічі зачіски. 

Vocabulary
Reading and writing

Listening
Grammar and speaking


https://test-english.com/grammar-points/a2/present-perfect/


Home task: prepare for the test.

Тема уроку (17): Типи волосся. Повторення вивченого матеріалу.

Посилання на підручник

https://cutt.ly/eBxWWD3

Vocabulary

Frizzy - витке, volume -  об’ємне, coarse - грубе, scalp - шкіра голови, straight - пряме, wavy - хвилясте, curly - кучеряве, kinky - кучеряве, normal - нормальне , oily - жирне, dry - сухе, tangled - заплутане, brittle - ламке, sleek - гладке.

Speaking
Ex. 1 p. 12
Reading
Ex. 2 p. 12
Writing
Ex. 3-4 p. 12-13
Listening
Ex. 5-7 p. 13
Grammar (письмово)
Ex. 2, p. 60 (за Карпюк)

Home task: do the test https://app.wizer.me/learn/I74S82

Виконайте контрольну роботу (хто не може зайти за посиланням) і надішліть її на вайбер чи електронну пошту (yuliia.kryvoruchko@gmail.com).

Test “Choose the career”

Task 1. Translate into English

Салон краси, власник і колорист, перукар і манікюрник, комбінована гребінка і фен, пеньюар і ножиці.

Task 2. Choose the right variant.

1.       Colorist is a person who…

 A cuts the hair

 B colors the hair

2.      Makeup artist…

A changes your hairstyle

B makes your face look fresh and young

3.    Barber is…

A a women’s hairdresser

B a men’s hairdresser

4.     The nail technician…

A takes care of your nails

B takes care of your hair

Task 3. Match the words with their definitions

A manicure

B flat iron

C cut

D massage

E full service

1 a tool that can straighten your hair

2 to make the hair shorter

3 a treatment for nails

4 a service that involves applying pressure to the body

5 a place that offers several types of beauty treatments

Task 4. Complete  the sentences using the words in the box.

Stainless steel scissors, shears, flat iron, wide tooth comb, blow dryer

1.    Ann straightened her hair with…

2.     The barber used a pair of … to cut the boy’s hair.

3.    Kate used … to untangle her daughter’s hair.

4.     Jenifer bought a new … to style her hair.

5.     … are small and easy to carry.

Task 5. Fill in the sentences with SINCE or FOR

1. I have been living at my present address ...a month.

2. Tim has been learning French ... three years.

3. They have been playing football ... two hours.

4. Liz has been studying history ... 9 o’clock.

5. She hasn’t been talking to him ... he moved to Germany.

Task 6. Translate the sentences in the Present Perfect Continuous.

1.      Джон стриже мого друга з самого ранку.

2.      У неї пряме й об’ємне волосся з дитинства.

3.      Моя мама працює в салоні краси з 2010 року.

4.      Кетрін користується своїми інструментами 3 роки.

5.      У мене сухе й ламке волосся з 13 років.

Task 7. Fill in all the gaps.

Gray, hair, the color, the beauty salon, the hairdresser, bit of purple tint


Susan didn’t like
(1)…of her hair. It used to be all black. But now it was turning(2)... Gray hair made her look older. She made an appointment with (3)... A week later, she went to the beauty salon. (4)…colored Susan’s (5)…. She added a little bit of purple color to Susan’s hair. When the hairdresser finished, Susan looked at her hair. She liked it. She couldn’t see any gray hair. All she could see was black hair with a little (6)…. The purple tint looked nice. Susan hoped her boyfriend would like it.

Task 8. Write some consultation for your client.

Your client has an oil hair. How should she take care of her hair?

Your client wants to change her hairstyle. What would you recommend?

Unit III “Why Go To School?”

Тема уроку (18): Школа. Чи можливе життя без школи?

Look through the presentation and do all the tasks.


Listening (відповісти письмово на питання за посиланням)


Home task: 

Тема уроку (19-20): Типи шкіл. Розвиток граматичних навичок. Школи Великої Британії та України.

Look through the presentation and do all tasks.









Home task:


Тема уроку (21-22): Мій ліцей. Система освіти України. Написання офіційних листів.

Speaking
  • Why do you like our lyceum?
  • Why is it interesting to study there?
  • How can you spend your time in the lyceum?
Ex. 6 p. 74, ex. 2, 4 p.75

Reading and writing
Ex. 5 p. 73, ex. 3 p. 75

Listening
Listen to the text, answer the questions. 
Let's compare schooling in Great Britain and Ukraine. What is the same and what is different?

Написання офіційних листів.
Ex. 1 p. 76
Ex. 3 p. 77

Home task: ex. 4 p. 78

Тема уроку (23-24): Американські школи. Повторення вивченого матеріалу.
Look through the presentation and do all tasks.





Listening



Writing

Home task: do the test. 
Test 3. Why go to school: https://app.wizer.me/learn/9VN8FJ


Unit IV.“National Cuisine”

Тема уроку (25): Traditional British meals (Традиційна британська їжа)











Home task:

Тема уроку (26): Healthy and harmful food










Home task: project work ''My favourite cuisine".
 

Тема уроку 27-28: Розвиток граматичних навичок. Великодній піст. Пісні страви.

Revision
https://test-english.com/grammar-points/a2/first-conditional-future-time-clauses/




Speaking
Ex. 1-2 p. 97

Reading and listening
Ex. 3 p. 97

Home task:


Тема уроку (29-30): My favourite food. Preparing dishes.










Home task:


Тема уроку 31: Меню. Контроль навичок аудіювання.
Reading
Ex. 4 p. 102
Revision
Ex. 1, 4 p. 104
Speaking
Ex. 5 p. 105

Writing. 
Make up your own menu as in the example.


Listening test

Тема уроку 32: Контроль навичок читання

Read text 1 and do the test
Read text 2 and choose the correct answer.
Home task: revise unit 4, prepare for writing test.

Тема уроку (33): Writing (Контроль письма)

Код - N2AZV8

Тема уроку 34: Повторення вивченого матеріалу. Контроль навичок говоріння.
Ex. 1-4 p. 108-110

Speaking
1. My best friend.
2. I am a future hairdresser. Beauty salon is my dream.
3. Education abroad.
4. Preparing of my favourite dish or top 5 cuisines of the world. 

2 term

Unit V. “Communication Technologies”

Тема уроку (35-36): Сучасні винаходи. Комп'ютер, робочий стіл.

Look through the presentation and do all tasks.
Look through the presentation and do all tasks.






https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/a2-reading/internet


LISTENING




Тема уроку (39): Повторення вивченого матеріалу

 WRITING: 
Ex. 1-3 p. 130-131

VOCABULARY:
Ex. 1 p. 136

GRAMMAR:
Ex. 2 p. 136

LISTENING:
Ex. 3 p. 136-137

READING:
Ex. 4 p. 137-138

HOME TASK: виконайте завдання за посиланням https://app.wizer.me/learn/748LQ2

Тема програми: Unit VI. “Is The Earth In Danger?”
Тема уроку (40): Природні катастрофи




VOCABULARY:

READING:
Ex. 1-2 p. 140-141

WRITING: 
 Ex. 3 p. 142-143 

VOCABULARY:
Words p. 141
LISTENING

Home task: to learn new words, p. 141, ex. 5 p. 144-145 in writing.

Тема уроку 41-42: Причини природних катастроф. Розвиток граматичних навичок.
Speaking

                                   
Listening


Reading
Turkey is reeling after being hit by two powerful earthquakes in quick succession on Monday morning (06.02.2023).The British Geological Survey (BGS) explains that earthquakes like these, which so often have devastating consequences, are the result of “sudden movement along faults within the earth”.Turkey lies close to the meeting point of the Eurasian and Arabian tectonic plates, placing it on the frontline of potential seismic activity (https://www.independent.co.uk/news/world/europe/what-caused-the-earthquake-in-turkey-b2277919.html).

Grammar

Ex.1 p. 146, ex. 2p. 148

Vocabulary
Ex. 2 p. 147

Writing
Ex. 3 p. 147
Home task: prepare short information about one of the natural disasters.


Тема уроку (43-44): Найстрашніші природні катастрофи. Природні катастрофи. Розповіді очевидців.


Ex. 1 p. 151


Тема уроку (45): Написання творів
Ex. 1, p. 152 усно, 2, p. 153
Home task: Ex. 7, p. 155 письмово.

Тема уроку (46): Let's save our planet. Збережемо нашу планету!
Матеріал уроку шукайте за посиланням https://padlet.com/yuliia_kryvoruchko/nljf1b343dw91n9y

Опрацювати презентацію, виконати запропоновані завдання, переглянути відео про пластикове забруднення та кліп пісні Майкла Джексона.

Home task: prepare for the test.


Тема уроку (47): Підсумковий урок з вивченої теми

Пройдіть тестування за посиланням https://app.wizer.me/learn/TRTQGN
























 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація