УМ 1 курс (уроки 1-29)


Тема уроку (1): Вступ. Лексикографія. Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література. Довідкові медіаресурси. 

Опрацюйте відео, зробіть опорний конспект:

  • випишіть значення слів "словникарство", "лексикографія";
  • занотуйте покликання на сучасні електронні словники.


Посилання на підручник

Практичні завдання:
  • Користуючись онлайн словником, знайдіть і запишіть визначення слів адсорбція, бомбаж, кутикула, пеньюар.
  • Виконайте письмово: впр. 2, с. 5, впр. 5, с. 6-7.
  • Запишіть власні приклади слів, значення яких можна з'ясувати: а) за лінгвістичним словником;  б) за енциклопедичним словником. 
ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запишіть слова і розставте наголос.
Асиметрія, аркушик, багаторазовий, близький, босоніж.

Домашнє завдання: запишіть сучасні слова або сленгові слова (не менше 10), які найчастіше вживає молодь.

Тема уроку (2): Основні типи словників. 

Опрацюйте відео, зробіть схематичний конспект, вказавши типи (класифікацію) словників.


Практичні завдання:
  • Виконайте письмово впр. 3, с. 11, впр. 5, с. 12-13.
  • Перегляньте експрес-урок "Хто такий мазур?". Визначте тип словника, який пропонує використати ведучий.


ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запишіть слова і розставте наголос.
Ваги, вантажівка, вигода, визвольний, вимога.

Зверни увагу!!!


Домашнє задання: впр. 7, с. 13.


Тема уроку (3): Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Типи норм. Нормативне й ненормативне мовлення.

Перегляньте відео, занотуйте визначення "мовна норма", запишіть типи норм та праці авторитетних мовознавців.


Практичні завдання:
  • Користуючись орфоепічним словником, розставте наголос  у словах: шпильки, фавор, проділ, окисник, косник, гребінь.
  • Випишіть із фразеологічного словника фразеологізми з трьома словами на вибір: лице, вуха, волосина, око, голова, ноги, шия.

  • Виконайте впр. 2, с. 14, впр. 5, с. 16-17.
  • Перегляньте експрес-урок О. Авраменка. Про порушення якої мовної норми йдеться? 

ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА

Запишіть слова і розставте наголос.
Благовіст, бородавка, бурштиновий, бюлетень, весняний. 
Домашнє завдання: впр. 7, с. 17.

Тема уроку (4): Лексична норма
Лексичне значення слова. Лексична помилка. Слово і контекст. Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність.
 
Перегляньте відео та випишіть типи лексичних помилок.


Практичні завдання:
Професія "Продавець"
Вправа 1. Запишіть правильно подані нижче слова, скориставшись словниками чи досвідом.
Пакєт, мєлоч, отмєна, охрана, колбаса, налічка, здача, канфєти, чек вам нада.

Вправа 2. Прочитайте речення.Знайдіть помилки в уривках пісень і визначте, які норми в них порушено.
1.Бабки, бабки, бабки пожирають людей (Скрябін). 2. ЗаплАчу [троха д ен ег], [шоб] не було цунамі, прикУплю собі острів посередИні моря… (Скрябін). 3. О-о мені повезло, я знайшов 100 гривнів в траві [т іл ки шо]; о-о і то [ше не в с о], біля тих 100 гривнів, ще 100 євро було… (Дзідзьо).4. Один, два, три, [чтир і], п’я[ц ], шість, сім, вісім - я шукала ті дні… (Злата Огнєвіч). 5. ТисячІ нових облич, у тисячАх вікон, скільки нас… (С.Вакарчук). 6. Давай! Най буде [чак], як хочеш [чи] - я[жаплачив] за свій урок!...(С.Вакарчук).

Вправа 3. Відредагуйте речення й запишіть їх.
Отримавши диплом вузу я планував знайти вільну вакансію по професії продавець. Я працював і в якості касира, і в якості консультанта, але відповідаючи на багаточисленні питання бувших одногрупників про перспективи, я задумався. В кінцевому результаті я вирішив відкрити свій власний бізнес. Декілька років тому назад я захопився створенням мініатюр. І тепер це хоббі являється моїм бізнесом.


Професія "Перукар

"Вправа 1. Запишіть правильно подані нижче слова.


Міліровка, начос, ногті, палікмахер, паліхмахерська, парік, підікюр, прічьоска, рощоска.


Вправа 2. Відредагуйте речення і запишіть правильний варіант.

  1. Сьогодні в магазині «Єва» я купила нову шампунь. 2. У моєї бабусі лишилися ще дерев’яні ращьоски. 3. Міліровка - один із видів фарбування волос. 4. У президента нашого ліцею дуже модна прічьоска. 5. У професійних інтернет-магазинах можна заказати стильний утюжок. 6. Для обслуговування клієнтів потрібен пінюар.

Вправа 3. Складіть зі словами гребінка, мода по 2 речення так, щоб ці слова було вжито в різних значеннях.
Вправа 4. Розгляньте зображення. Укладіть словник перукаря, придумайте назву.

  • Впр. 3, с. 20, впр. 5, с. 20-21 письмово.
Домашнє завдання: впр. 7. с. 22.


Тема уроку (5): Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення.

Повторення вивченого
Які норми порушено на запропонованих мемах?



ВИСНОВОК:





Перегляньте відео та створіть опорний конспект, записавши:
  •  ознаки запозичених слів;
  • приклади мов, з яких були запозичені слова; 
  • визначення "мовний пуризм";
  • групи слів, які належать до власне української лексики.


Практичні завдання:
Професія "Продавець"
Вправа 1. До іншомовних слів доберіть власне українські відповідники.

Імпорт, бартер, конкуренція, брокер, генеральний, асоціація, контракт, іпотека, кредит, ревізія.

Професія "Перукар"

Вправа 1. Випишіть слова у дві  колонки: 1) власне українські; 2) запозичені.

Маківка, лак, локон, фен, моделювання, мус, барвник, начісування, освітлення, проділ, розтягування, стайлінг, сходинки, тонування, хвиля, шиньйон.

Складіть речення з 2-3 словами (на вибір).

Вправа 2. Користуючись довідкою, знайдіть український відповідник до слів адсорбція, градуювання, екстравагантний, еластичний, інструмент, колорування, контраст,  концентрація, браш, пеньюар.

Довідка: поглинання, укорочення, оригінальний, гнучкий, знаряддя, фарбування, відмінність, зосередження, щітка, накидка.

!!! Які із запропонованих слів ви використовуєте найчастіше? Чому? Запропонуйте власні ідеї частішого послуговування власне українськими словами замість іншомовних.

Вправа 3.Замініть подані слова українськими відповідниками.
Коуч, онлайн, офлайн, дедлайн, крафтове виробництво, скіли, булінг, хайп, фейк.

Домашнє завдання: Творче завдання: Напишіть мініатюру (до 10 речень) відповідно до обраної професії:
  • «Перукар майбутнього» або "Моя улюблена зачіска", використовуючи як власне українську лексику, так і запозичену.
  • "Продавець майбутнього", використовуючи як власне українську лексику, так і запозичену.

Тема уроку (6): Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство української мови.

На основі переглянутого відео створіть опорний конспект, виписавши:
  • термін "синонімія";
  • "лексичні синоніми";
  • структуру синонімів;
  • "лексичні антоніми";
  • структуру антонімів.


Практичні завдання:
Професія "Продавець"
Вправа 1. Серед поданих слів знайти синоніми і об'єднати їх у синонімічні ряди (гнізда).

1. Занепад –

Задум -

Слова для довідок: занепад, програма, план, регрес, деградація, замисел, помисел, перспектива, проєкт, депресія, занепадок, підупад, декаданс, задум, затія, розклад.

2. Плата –

Гроші –

Слова для довідок: розплата, грошики, платіж, грошенята, казна, винагорода, копійка, монета, ціна, утримання, жалування, гріш, грошва,  доплата, фінанси, купило, валюта, монети, дзвінкі, приплата, дрібні, копійки, оплата, срібні, мідяки, зарплата, асигнації, платня, зарплатня, банкноти, получка, поденщина, папірці.

Вправа 2. Поясніть значення професіоналізмів. Доберіть синоніми.

Липовий баланс, заморозити рахунок, тверді ціни, плаваючий курс, збити в купу рахунки, ліпити справу, живі гроші, зняти  касу, відмивання грошей, брудні гроші, робити накрутки, навар, виручка, недостача, розмінка, знайти лишки, зняти касу, оборотка, грязний баланс.


Професія "Перукар"

Вправа 1. Знайдіть антоніми в реченнях.

1.У Стародавньому Єгипті пошановувалися зачіски на довге волосся, а в Месопотамії просто голили голови. 2. Буденна зачіска відрізняється від святкової кількістю прикрас. 3. Існує безліч зачісок і на коротке, й на довге волосся. 4. На відміну від жіночих, чоловічі зачіски були невеликими за обсягом. 5. Які зачіски тобі подобаються більше – високі чи низькі? 6. Які квіти більше пасують до зачіски – живі чи штучні? 7. Моду 80 – х років XX століття характеризують зачіски на довге волосся вільного силуету, хвилясті локони як на довгому, так і на короткому волоссі (Джерело: http://poradum.com/krasa/istoriya-zachiski.html). 8.  Принцип «єдності протилежностей» - коли прямі і хвилясті пасма чергуються або гладкий верх поєднується з накрученими кінцями (Джерело: http://poradum.com/krasa/istoriya-zachiski.html). 9. Одна голова добре, а дві голови гірше, якщо врахувати нинішні ціни в перукарнях (Джерело: http://korusno-znatu.in.ua/tsytaty/tsytaty-vyslovy-aforyzmy-pro-zachisku/).


Вправа 2. Заповніть пропуски в тексті.

 «На зріст він був…, тілом міцно … і смуглий на обличчі. Молоді … волосинки, неголені вже тиждень, надавали йому … вигляду. Але брови мав..., очі … , сірі, чоло широке, губи …. Темне … він одкидав назад, як багато хто з селюків і дехто тепер з поетів» (Джерело: https://dovidka.biz.ua/stepana-radchenko-misto-harakteristika).


Довідка: високий, збудований, м’які, неохайний, густі, великі, чутливі, волосся.

Вправа 3. Користуючись словником синонімів, доберіть до слів солідний, чепурний, контраст, маківка, різнокольоровий синоніми. Складіть речення з  2 словами на вибір.

ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запишіть слова і розставте наголос.
Донька, дочка, дрова, жалюзі, заробіток.

Культура слова
Експрес-урок О. Авраменка "Паперова склянка чи стакан?"

  • У чому різниця між словами склянка і стакан?
Домашнє завдання: впр. 7, с. 26, 7, с. 31.



Тема уроку (7): Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів.

Подумай і скажи. У чому ж різниця?







 
Перегляньте  відео та пригадайте, що таке пароніми, явище "парономазія".

Практичні завдання:

Вправа 1. З’ясуйте лексичні значення поданих слів-паронімів. Складіть і запишіть з ними словосполучення. Ви можете скористатися словником паронімів.

Об’єм – обсяг, барва-фарба, знаменитий-знаменний, споживацький-споживчий,  туристичний-туристський.


Робота з підручником: впр. 2, с. 32, 4, 5, с. 33, впр. 6, с. 34.
Онлайн-вправи:
ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запишіть слова і розставте наголос.
Зручний, зрання, застібка, заслання, зубожіння.

Культура слова
Запам'ятовуємо і розрізняємо пароніми!!!
Експрес-урок О. Авраменка "Адрес чи адреса?"

Домашнє завдання: впр. 7, с. 34, повторити параграф 7.

Тема уроку (8): Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов. Уживання  слів у невластивому їм значенні.

Подумай, що не так?

Перегляньте відео, запишіть визначення "калька".


Практичні завдання
Робота з підручником: впр. 2, 3, с. 35, 4, 5, с. 36

ОРФОЕПІЧНА ХВИЛИНКА
Запишіть слова і розставте наголос.
Закінчити, застібка, завдання, читання, принести.

Культура слова
Запам'ятовуємо і розрізняємо !!!
Експрес-урок О. Авраменка "Чоловік чи мужчина?"

Домашнє завдання: впр. 7, с. 37.

Тема уроку (9-10). Основні групи фразеологізмів. Складання діалогів. Багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів. Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення


Фразеологізм генг

Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником О. Авраменка на с. 38-39, запишіть у зошит про стилістичне забарвлення фразеологізмів.

Практичні завдання

Виконайте письмово впр. 4, 5 с. 39-40.

Вправа 1. Продовжіть фразеологізм.

Надути …, вилетіло з …, дерти …, згущувати …, втратити …, замилювати …, кусати …, махнути …, тримати язик …, сушити …, ламати …

Вправа 2. Заповніть пропуски в реченні, використовуючи слова з довідки.
1. Сьогодні в салоні було стільки роботи, що я …. 2. Новий майстер - дуже гарний спеціаліст. Він зробив таку зачіску, що в нас … 3. У новому колективі часто можуть … 4. Після 10 років практики у світових салонах краси Алан зарекомендував себе як… 5. Самовіддана праця і любов до професії неодмінно… 6. Уляна зробила такий гарний манікюр, що… 7. У перукарні сьогодні було малолюдно, що Артем аж почав … 8. Для задоволення клієнта необхідно …

Довідка: валитися з ніг, відібрало мову, шпильки пускати, битий жак, набивати кишені, очей не відводити, ловити окунів, вертітися, як муха в окропі.

Вправа 3. Установіть відповідність між фразеологізмами-синонімами.

1 Ніде маковому зерну впасти

2 Смалити халявки

3 Клювати носом

4 Повний гаманець

А Як оселедців у бочці

Б Топтати стежку

В Сліпці сватають

Г Аж із горла лізе

Ґ Як кіт наплакав

Вправа 4. Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами.

1 Латана свитина 

2 Стріляний горобець

3 Хоч в око стрель

4 Давати прикурити 

А Набита кишеня

Б Молодий і зелений

В Хоч голки збирай

Г Гладити по голові

Ґ Знімати стружку


Вправа 5. Складіть мініатюру (до 10 речень) з теми «Майстра впізнаєш по роботі», використовуючи фразеологізми.
  • Перегляньте експрес-урок О.Авраменка, запишіть значення запропонованого фразеологізму.

https://www.youtube.com/watch?v=0D08ASgy_-w

Орфоепічна хвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=bH4OBpYCv9U

Домашнє завдання: впр. 7, с. 42скласти діалог на одну з з тем, використовуючи фразеологізми: «Небезпечні розваги молоді», «Волонтерство в сучасній Україні», «Чи варто довіряти людям».


Тема уроку (11): Есе. Види есе, вимоги до його написання. 

Опрацюйте завдання із презентації.


Практичні завдання
Параграф 11-12, впр. 6, с. 45 (усно)
Домашнє завдання: написати вільне есе з теми "Нова зачіска — нове обличчя" або "Чому я хочу бути перукарем-манікюрником?"

Тема уроку (12): Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення).

Повторення
На запропонованих знятках знайдіть іншомовні слова, випишіть їх і замініть українськими відповідниками. Які мовні норми порушено?

  • Пригадай, як можна уникнути калькування?




Готуємося до контрольної роботи
Виконайте тест до 11.10. 2022 20:00: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2051491

Домашнє завдання: повторити тему "Лексична норма", підготуватися до контрольної роботи.


Тема уроку (13): Контрольна робота з теми "Лексична норма".
Виконайте контрольну роботу за посиланням: https://forms.gle/fLT8a89THkeFqanQA

Тема уроку (14): Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі.

Перегляньте відеоурок.

https://www.youtube.com/watch?v=BBzTkk_oc5Q

Опрацюйте завдання із презентації.








Домашнє завдання:



Тема уроку (15): Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації, предмет мовлення, умови успішного спілкування.

Опрацюйте завдання з презентації. Створіть опорний конспект.











Домашнє завдання:


Тема уроку(16): Особистість мовця. Риси гарного співрозмовника. 

Перегляньте відеоурок

В античному світі поняття ритор і оратор не вважалися тотожними. Ритор був не тільки оратором, промовцем, а й викладачем риторики. В українських братських школах так називали вчителів риторики. Оратор (від латинської назви) — особа, яка виголошує промову. Щоб виступати публічно, оратор повинен володіти спеціальними навичками і вміннями. За визначенням психологів, навички — це здібності виконувати ту чи іншу роботу якнайкраще. Успіх публічного виступу залежить від того, наскільки оратор володіє предметом мовлення. Йому мають бути властиві особливі риси:
  • чарівність;
  • артистизм;
  • упевненість у собі;
  • щирість;
  • обізнаність;
  • об'єктивність;
  • доброзичливість.
Риси хорошого співрозмовника
  • повинен уміти слухати;
  • виявляти інтерес до того, з ким спілкується;
  • звертатися на ім'я;
  • використовувати етикетні формули;
  • не ставити себе вище за слухачів;
  • спілкуватися з ними їхньою мовою.

Тільки тоді, коли промовець компетентний у темі свого виступу, має необхідну суму знань, ерудований, якщо він уміє розповісти аудиторії багато цікавого, навести нові невідомі факти, зуміє відповісти на поставлені запитання, він може розраховувати на успіх у слухачів.

Орфографічний практикум 
Записати речення, вставити пропущені букви і розділові знаки. Пояснити свій вибір за допомогою правил. Прокоментувати зміст речень. 
Кінцева м...та (красно)мовства переконувати людей. Обов...язок оратора говорити правду. (Красно)мовство належить до тих мистецтв які все ...дійснюють і вс...ого досягають словом. (Красно)мовство дар який дозволяє нам оволодіти розумом і сер...цем (спів)розмовника здатність тлумачити чи навіювати йому все що нам потрібно. Ораторс...ке мистецтво користуєт...ся усіма вигодами поезії й усіма її правами. Ритор...ка цариця душ і княгиня мистецтв. Оратором достойним уваги є той хто користуєт...ся словами для думки а думкою для істи...ни й (добро)чесності.

Виконайте завдання на слайді.
Домашнє завдання: підготуйте розповідь притчі.


Тема уроку (17-18): Вимоги до мовлення оратора. Комунікативний стан мовця. Аудиторія (слухач, слухачі). Контакт з аудиторією. Види і цілі слухання.

 Перегляньте презентацію та виконайте завдання.

Ознайомтеся з відеоуроком про вимоги до мовлення оратора (запишіть їх) та   комунікативний стан мовцяhttps://www.youtube.com/watch?v=SIbHUGLyyV4

Повторімо


Подивіться відео та запишіть, як правильно треба себе  поводити перед аудиторією.


Відеоурок з теми "Контакт з аудиторією. Види і цілі слухання"


Практичні завдання

Розповідь притчі, яку підготували учні.


Домашнє завдання:

Тема уроку (19): Моделювання аудиторії. Налагодження контакту з аудиторією.

Перегляньте відеоурок та запишіть відповіді на питання.
  1. Якою може бути аудиторія?
  2. У чому суть закону моделювання аудиторії?
  3. Що означає моделювання аудиторії?
  4. Що потрібно робити для налагодження контакту з аудиторією?

Практичні завдання
I. Перегляньте цікаві реклами різної продукції та запишіть, які засоби використано для контакту з аудиторією? Які проблеми порушені? Які слогани вжито? 
II. Створіть проєкт власної реклами: запишіть слоган(-и), 3-4 речення тексту, пропишіть засоби впливу на аудиторію. Тематика
  • захист навколишнього середовища; 
  • корисний косметичний засіб;
  • майбутній салон краси;
  • улюблений фільм, книга тощо.
Домашнє завдання: доробити рекламу, оформити її як презентацію, відео або колаж чи буклет.

Тема уроку (20): Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. Естетика тексту.
Відеоурок з теми "Підготовка тексту до виступу":
Дайте відповідь на питання:
  1. Що значить підготувати текст для виступу?
  2. Типологія текстів.
  3. Основні ознаки текстів.
  4. Етапи підготовки тексту.
  5. Джерела накопичення матеріалу.
  6. Як підготувати текст промови?
Відеоурок з теми "Естетика тексту. Написання тексту промови":  https://www.youtube.com/watch?v=j4_WFCdg4Go 

Продовжіть речення:
  1. Класичні риторичні прийоми - це...
  2. Розпочати виступ можна з ...
  3. Прийоми зацікавлення аудиторії...
  4. Форми викладу тексту - це...
  5. Працюючи над текстом промови, треба...
Практичні завдання
  1. Сформулюйте й запишіть кожен по чотири теми, з якими ви хотіли б виступити  перед однолітками.  Оберіть одну, яка може бути найактуальнішою. Переконайте одногрупників та одногрупниць, чому ці теми виступів є найактуальнішими. 
  2. Знайдіть приклад промови, яка вам дуже сподобалася. Назвіть її автора, тему і ключові питання, які розглядаються. У чому її актуальність?
Домашнє завдання: на основі запропонованих тем промови (Освіта як складник успіху; як можна стати успішним; що треба для щастя; справа мого життя ):
  • змоделюйте аудиторію, перед якою ви хотіли б виступити;
  • визначте мету виступу;
  • доберіть 2-3 прислів'я, приказки або фразеологізми до теми виступу;
  • сформулюйте 2-3 речення вступу промови, якими можна було б зацікавити слухачів.

Тема уроку (21-22): Ефективність мовлення. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. Види читання і записування тексту виступу. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір.

Ознайомтеся з відеоуроком.
Перегляньте презентацію і виконайте завдання.












Домашнє завдання: проглянути 5 відеороликів у соціальних мережах про роль української мови, її популяризацію, виписавши стратегії і тактики, засоби впливу на аудиторію, які використовуються в них.

Тема уроку (23): Написання есе

Повторення з теми "Практична риторика"
Пройдіть тест до 12:00 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2761158 

Теми есе: 
  • «Моє слово – моя відповідальність»;
  • «З чого зіткане щастя»;
  • «Чарівність і могутність слова»;
  • «Привабливість і цінність життя» або «Прекрасна мить життя».
Завдання: написати вільне есе обсягом 1-2 ст. на одну із запропонованих тем.

Домашнє завдання: написати есе в зошит і надіслати в особисті повідомлення.

Тема уроку (24): Орфоепічна норма. Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності.

Запишіть визначення в зошит.
  • Орфоепія - розділ мовознавства, що вивчає правила літературної вимови. Кодексом вимовних норм є орфоепічний словник, де записано слова та їхні форми у фонетичній транскрипції за допомогою спеціальних знаків.
  • Відхилення від норм літературної вимови називають орфоепічною помилкою.
  • Милозвучність або евфонія - уникання складного для вимови нагромадження звуків.






Чергування у-в, і-й
Під час перегляду відео запишіть основні правила чергування у-в, і-й
Виконайте письмово вправи 2, 3, і 5, с. 73-74.
Вправа 6, с. 75.
  1. Знайдіть і прокоментуйте випадки порушення чергування у-в, і-й.
  2. Чому в пісні виправдані ці порушення?
  • Де порушено процес чергування і/й, у/в: 
1. Снилось, як світив фарами ближніми вночі
І бачив баба з дідом в хаті крутили калачі
От би зараз діда постукать би по плечі (Калуш "Додому").
2. Склалися у пісню всі найкращі вірші
Таке життя, сирена - укриття (Велбой "Ворогів на ножі").
3. Пробач наші коди не зійшлися І човни розплелися У далі (Shumei "Пробач").
4. Пишу тобі листа
Від тієї, що стала дорослою,
Але й досі сміється від лоскоту
І так хочеться, хочеться ще (Ivan Navi "Пишу тобі листа").
5. Моя сила на полях в житах, в моїм золоті
Моя сила у моїх літах – моя молодість
Моя сила у моїх лісах, між зелених віт (Jerry Heil "Ой на Івана" ).

Культура слова
Запишіть слова, розставте наголос.
Іконопис, індустрія, йогурт, каталог, квартал, колія, кроїти, кулінарія, курятина, навчання.

Слововживання
Напишіть правильний варіант.
влучний вираз -
виписка з протоколу -
завідувач відділом -
шість гривен -
золоті колосся -

Домашнє завдання
: вправа 7, с. 75 http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/10-klas-ukrajinska-mova-avramenko-2018.pdf.


Тема уроку (25-26): Вимова голосних і приголосних звуків

Опрацюйте презентацію, виконайте вправи.






Прослухайте пісню виконавця DZIDZIO "То моє море", випишіть помилки у вимові слів.





Домашнє завдання:

Тема уроку (27-28): Наголос. Нормативний наголос.  Основні правила наголошування слів. Варіантне наголошування слів.  Словорозрізнювальний,  форморозрізнювальний, діалектний наголоси. Складні випадки наголошування слів.
  • Опрацюйте презентацію і виконайте вправи.








Перегляньте відео й запишіть поради про правила наголошування слів.












Домашнє завдання:




Тема уроку (29): Контрольна робота з теми "Практична риторика. Орфоепічна норма"

Виконайте контрольну роботу №2 за посиланням: https://forms.gle/Nbwh82xfixViKnBe7


Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація