УЛ 3 курс (Олесь Гончар-Григір Тютюнник)


Тема уроку: Олесь Гончар. Коротко про письменника. Загальна характеристика доробку О.Гончара. Рання новелістика (1940-ві роки), її неоромантизм.

Олесь Гончар - відомий український прозаїк. Його традиційно називають совістю й честю нашої нації. Доробок митця перекладався різними мовами (36 і більше).У чому ж секрет популярності письменника?

Перегляньте відео й дайте відповідь на запитання.


1. Якою згадував війну О. Гончар?

2. Виписати назви романів митця.

3. Де почалася професійна кар'єра письменника?

4. За який роман розкритикували Олеся Гончара?

5. Хто був першим читачем і критиком автора?

6. Який собор було описано в однойменному романі?

Героїка днів війни продовжувала хвилювати О. Гончара після завершення ним роману «Прапороносці». У кінці 40-х і на початку 50-х років він пише цілу низку новел: «Модри Камень», «Весна за Моравою», «Ілонка», «Гори співають» та ін., які багато в чому були співголосні з «Прапороносцями».
Гончар проявив себе блискучим новелістом, який поєднував у своїх новелах глибокий психологізм Коцюбинського, стислість та емоційність Стефаника. 
Письменник, як це і притаманно новелі, обирає гострі, небуденні ситуації, в яких глибоко розкриваються основні риси героїв. Визначальною рисою героїв цих новел Гончара була любов до Батьківщини.

Домашнє завдання: опрацюйте статтю підручника на с. 178-181. Прочитайте новелу "Модри Камень". Запишіть паспорт твору.

Тема уроку: Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смерть. Образи українського бійця і юної словачки Терези. Особливість оповіді, роль кольорової гами в новелі.

Новела О. Гончара "Модри Камень"  була надрукована в 1946 році. Це перший повоєнний твір письменника. https://www.youtube.com/watch?v=NUJLYTfgDoQ

Загальна характеристика твору.

Перегляньте буктрейлер твору. Які емоції він у вас викликав?



Перегляньте відео та створіть опорний конспект уроку.


Характеристика образів бійця та Терези.



Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 188-189, записати світоглядні й естетичні настанови шістдесятників.


Тема програми: Літературне «шістдесятництво»
Тема уроку: Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна творчості «шістдесятників».

Перегляньте відео та створіть опорний конспект.


Перегляньте презентацію, основне занотуйте. 








Домашнє завдання: повторити матеріал за опорним конспектом. Прочитати біографію В. Симоненка, коротко законспектувавши  основні моменти.


Тема уроку: Життєпис Василя Симоненка («витязь молодої української поезії»). Образ України у поезії «Задивляюсь у твої зіниці…». Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі на прикладі поезії «Я...». Інтимна лірика В. Симоненка («Ну, скажи, хіба не фантастично…», «Ікс плюс ігрек»). 

Перегляньте відео і дайте письмово відповіді на запитання.
  1. З чим найважче було змиритися в дитинстві В. Симоненку?
  2. Хто прищепив майбутньому поету любов до історії та науки?
  3. Ким мріяв стати митець?
  4. Як називалася перша збірка?
  5. Офіційна версія смерті В. Симоненка.
  6.  Яку долю напророчив собі поет?
  7. Коли і яку премію було присуджено митцю?

Аналіз поезії "Задивляюсь у твої зіниці"

Вид лірики: патріотична
Мотив: звеличення Батьківщини й синівського служіння їй.
Образи: ліричний герой, Україна, друзі й вороги, країни Америка й Росія
Художні засоби: 

Епітет

Персоніфікація

Метафора

Багряні (блискавиці), голубі й тривожні (зіниці)

Сичать образи

Блискавиці революцій, бунтів і повстань, палають хмари

Метонімія

Інверсія

Окличні й обірвані речення

Хай мовчать Америки й Росії

Гримотить над світом люта битва

Одійдіте, недруги лукаві!

Ти моя розпука вікова…

Порівняння

Анафора

Риторичне звернення

Ніби рань

Ради тебе перли в душу сію,

Ради тебе мислю і творю

Україно, мамо горда і вродлива, нене, друзі

Риторичне запитання

Рядкове перенесення

 

Як же я без друзів обійдуся,

Без лобів їх, без очей і рук?

Хай мовчать Америки й Росії,

Коли я з тобою говорю.

 


Римування: перехресне
Рима: жіноча і чоловіча
  • Які враження викликала у вас поезія?
Аналіз поезії "Я..."
Вид лірики: філософська
Мотив: утвердження думки щодо людської неповторності, непересічності. Заклик поважати кожну особистість.
Образи: ліричний герой та його опонент
Художні засоби: епітети, метафори, персоніфікація, інверсія, прийом рядкового перенесення, анафора.
Висновок: "І тільки тих поважають мільйони, / Хто поважає мільйони "я"".
Римування: перехресне
Рима: жіноча і чоловіча
  • Які аргументи на захист неповторності кожної людини запропонували б ви?
Ознайомлення з інтимною лірикою В. Симоненка
Інтимна лірика В. Симоненка не менш потужна й зворушлива.
  • Який мотив є спільним для поезій?
  • Яка з них справила на вас найбільше враження? Чому?


Теорія літератури: віршові розміри (повторення за підручником)

Олесь Гончар у передмові до збірки В. Симоненка зазначив: "...ніби молодий витязь, звівся він у нашій поезії, і так виразно чуємо його свіжий, мажорний, юнацький бадьорий голос, яким він і сьогодні вітає життя".
  • Чим запам'ятаються вам поезії В. Симоненка?
Особливості творчого стилю В. Симоненка
Домашнє завдання: опрацювати конспект, прочитати біографію Д. Павличка.

Тема уроку: Життєпис Дмитра Павличка. Пісенна лірика, її популярність. Національний колорит поетичних образів вірша «Два кольори», який став народною піснею. Мотив  кохання в поезії «Я стужився, мила, за тобою…».

Перегляньте відео та запишіть основні відомості із життя Дмитра Павличка.

Опрацюйте матеріал підручника на с. 194-196.
Посилання на підручник 

  • Законспектуйте аналіз вірша "Два кольори".


Пісня "Два кольори"
Паспорт твору
Вид лірики: інтимна
Жанр: пісня
Мотив: доля людини в круговерті життя, звеличення святої материнської любові.
Образи-символи:  червоний (життя у його повноті), чорний (журба і смуток), сорочка- оберіг від усього лихого.
Художні засоби: епітети, персоніфікація, метафора, порівняння, інверсія, рефрен, рядкове перенесення.
Римування: перехресне, рима: чолові і жіноча.

Аналіз поезія "Я стужився мила за тобою"

Паспорт твору 

Вид лірики: інтимна
Жанр: вірш
Мотив: кохання й розлука
Образи:  ліричний герой, самотній явір, молода яворина, зима та люд, скрипка, зроблена з журби самотнього явора. Це печальний музичний інструмент, народжений закоханим серцем.
Художні засоби: епітети, персоніфікація, метафори, порівняння, інверсія, діалектизми, пестлива лексика, паралелелізм, рядкове перенесення, риторичне звертання.
Римування: перехресне, рима: чолові і жіноча.
Поезія мінорна за характером.

Домашнє завдання: опрацювати конспект, підготувати коротке повідомлення про життя і творчість І. Драча.


Тема уроку: Життєпис Івана Драча. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця. 

Перегляньте запропоновані відео і створіть опорний конспект.




Поезія "Балада про соняшник"


Домашнє завдання: опрацювати конспект, прочитати біографію Миколи Вінграновського.

Тема уроку: Життєпис Миколи Вінграновського. Глибокі любовні переживання ліричного героя поезії «У синьому небі я висіяв ліс». Символічна кольористика твору.

Опрацювати біографію письменника за підручником на с. 200-201, створити портфоліо.
Портфоліо поета Миколи Вінграновського
Дата народження:
Дитячі роки:
Освіта:
Робота в кіно, нагороди:
Творчість:
Дата смерті:

Аналіз поезії "У синьому небі я висіяв ліс"


Паспорт твору
Збірка "Сто поезій" (1967)
Рік написання: 1965
Рід, та вид лірики: лірика, інтимна
Жанр: вірш
Мотив: прекрасне почуття кохання вічне, і воно навколо
Образи-символи: дубовий костур і вечірня хода - поважний вік 
Кларнетизм: синій колір неба, ночі, моря (символізує кохання), звукова гармонія

Римування: перехресне і кільцев (3 стрфа)
Рима: чоловіча й жіноча
Поезія дуже ніжна, щемка. Ліричний герой у всьому бачить обриси своєї коханої. Вона для нього - і море, і небо, і ліс.
Лірика Миколи Вінграновського
Домашнє завдання: опрацювати статтю за підручником с. 200-202, вивчити напам'ять один із віршів "поетів-шістдесятників" (на вибір). Прочитати новелу "Три зозулі з поклоном".

Пройдіть тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5375844 до 15 жовтня 11:00

Тема уроку: Життєпис Григора Тютюнника. «Вічна» тема «любовного трикутника» в новелі «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

Життєпис Григора Тютюнника. Дайте відповідь на питання після перегляду відео за посиланням: 
  • що вирізняє творчість Г. Тютюнника?
  •  Який він за характером?

Перегляньте відеоурок з теми "«Вічна» тема «любовного трикутника» в новелі «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності."

Перегляньте відеоурок з теми "Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї" за посиланням.

Опрацюйте відеопрезентацію і виконайте завдання.



Аудіокнига "Три зозулі з поклоном" (Г. Тютюнник)

Домашня робота: створити портфоліо життя і творчості Ліни Костенко, опрацювавши статтю в підручнику О.Авраменка та додаткові джерела.









Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація