УЛ 2 курс "Проза. Воєнне лихоліття (О. Довженко)"


Тема уроку (19): Позакласне читання. Григорій Косинка, новела "В житах".


Прослухайте новелу Г. Косинки "В житах".


Запишіть паспорт твору

Жанр – новела 
Рік написання – 1925 
Ідея— з’ясування сенсу людського існування 
Проблематика
  • порушення гармонії між навколишнім та внутрішнім світом, 
  • проблема вибору та його наслідків, 
  • проблема духовної дезорієнтації в умовах складних громадянсько-політичних процесів. 
Основні мотиви новели “В житах”: 
  • захоплення природою та життям;
  • несприйняття жорстокої дійсності; 
  • туга за мирною хліборобською працею; 
  • сум за жертвами класової боротьби; 
  • кохання, яке неможливо забути. 
Риси імпресіонізму 
  • Психологізм у змалюванні персонажів. 
  • Прагнення охопити найтонші зміни в настроях, миттєві враження. 
  • Особливий лаконізм прози. 
  • Ритмічність. 
  • Багатство відтінків у змалюванні дійсності. 
  • Збільшена увага до кольорів і звуків, яскравих деталей.
  • Уникнення соціальних проблем. 



Перед читачами постає лише один «щасливий» день із життя Корнія Дізіка, від особи якого ведеться розповідь. Він зі своєї волі опинився в банді отамана Гострого, тому став дезертиром і переховувся в житах. Тому така і назва новели. Герой любить природу, тонко розуміє її красу. Любить жінку та життя, але змушений переховуватися від усіх, вовком бродити в степу. Бо він дезертир, якому незрозуміла, чужа й ворожа війна, від котрої він хоче втекти, котру хоче забути. Бо війна – це зло, якою б світлою метою воно не прикривалося, зло, яке руйнує і суспільство, і життя кожної окремої людини Вітаїстичний пафос твору полягає у прагненняі до гармонії у світі й у душі.  «В житах» — це не лише місце дії, це багатогранний символ, що уособлює в собі й життя селянина, і його ставлення до навколишнього світу, і становлення як людини на землі.

Домашнє завдання: прочитати біографію В. Підмогильного у підручнику на с. 85-87.


Тема уроку (20): Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях, трагічна загибель. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. 

Створити портфоліо письменника
  • Дата і місце народження
  • Дитячі роки
  • Освіта
  • Шлях у літературу
  • Літературні угруповання
  • Перекладацька діяльність
  • Причина арешту
  • Вирок і дата смерті автора
  • Після перегляду відео виписати основні риси характеру письменника Валер'яна Підмогильного.
  • Опрацюйте матеріал про роман В. Підмогильного «Місто» зі с. 87-88 і законспектуйте його. 

  • Випишіть визначення "урбаністичний роман" та "екзистенціалізм".

Домашнє завдання: прочитати роман "Місто" В. Підмогильного.

Тема уроку (21): Світовий мотив підкорення міста в романі В. Підмогильного «Місто». Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. 

Перегляньте відео і створіть опорний конспект.

Домашнє завдання: характеризувати образ Степана Радченка.


Тема уроку (22): Образ українського інтелігента Степана Радченка в романі В. Підмогильного «Місто». Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому. 

Образ СТЕПАНА РАДЧЕНКА

Опрацювати підручник на с. 89-91. Зробити опорний конспект.

ЖІНОЧІ ОБРАЗИ РОМАНУ



Домашнє завдання: прочитати біографію О. Вишні,  усмішку "Моя автобіографія", "Сом".

Остап Вишня (Павло Губенко)

Тема уроку (23): Трагічна творча доля українського гумориста. Письменник і його час у гуморесці «Моя автобіографія»

Переглянути відео і записати подані факти про Остапа Вишню в зошит.

За підручником опрацювати біографію письменника, створивши портфоліо в зошиті.
Дата і місце народження
Освіта
Псевдоніми
Громадська діяльність
Шлях у літературу
Причина арешту, термін ув'язнення
Дата смерті

Для допитливих!!!

Прослухати аудіокнигу твору "Моя автобіографія" 

Записати визначення "гумореска" і паспорт твору

Домашнє завдання: прочитати усмішку "Сом" Остапа Вишні.

                                                                       
Тема уроку (24): Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риса індивідуального почерку Остапа Вишні(«Письменники», «Сом»).

Прослухати (або прочитати) усмішку "Сом"
Записати паспорт твору в зошит.


Домашнє завдання: прочитати біографію Миколи Куліша, сатиричну комедію "Мина Мазайло".


Тема уроку (25): Модерна драматургія

Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка). Микола Куліш. Основне про життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Драматургічна майстерність автора. Проблема готовності українського суспільства бути українським у сатиричній комедії «Мина Мазайло».

Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка). Перегляньте відео й зробіть опорний конспект.

Опрацювати інформацію про театр "Березіль".

Переглянути відео про життя М. Куліша.
Письмово відповісти на запитання.
  •  Що пов'язувало Миколу Куліша та Леся Курбаса?
Домашнє завдання: прочитати сатиричну комедію "Мина Мазайло" М. Куліша.


Тема уроку (26): Проблема готовності українського суспільства бути українським у сатиричній комедії «Мина Мазайло»Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості в комедії «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.

 
Прослухати аналіз твору "Мина Мазайло". Записати визначення "сатирична комедія", паспорт твору.


Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю М. Хвильового. Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні, М. Куліша.


Тема уроку (27): КР №2. Творчість М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, Остапа Вишні, М. Куліша (тест).

!!! Виконайте контрольну роботу з теми за посиланням: https://forms.gle/1r8MeXbtU1gFGmkr6



Тема уроку (28): Перлини західноукраїнської літератури

Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р. Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій.

Створити опорний конспект про літературу в Західній Україні до 1939 року, зазначивши історичні умови розвитку, літературні угруповання та їхніх представників.

  • Переглянути відео про лемків, записати видатних представників.
  • Опрацювати біографію Б.-І. Антонича, коротко записати в зошит.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять вірш "Різдво".


Тема уроку (29): Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій у поезії «Зелена євангелія». Поєднання язичницьких мотивів із християнськими  у віршах «Різдво», «Коляда»Роздуми над поезією Б.-І.Антонича.
  • Прослухати вірш "Різдво". Записати паспорт твору за посиланням нижче.


Народився бог на санях
в лемківськім містечку Дуклі.
Прийшли лемки у крисанях
і принесли місяць круглий.

Ніч у сніговій завії
крутиться довкола стріх.
У долоні у Марії
місяць — золотий горіх.
Поезія "Коляда"
У поезії Антонича «Коляда» говориться про дорогу Божого Дитяти. Люди радіють народженню Христа-Спасителя, «тешуть теслі з срібла сани», у яких повезуть його в «синь незнану». Поряд — Божа Матір із великими печальними очима. Поки що Дитя маленьке, спить собі безтурботно, але Мати передбачає тернистий шлях життя і місію, йому призначену — «снігом стелиться життя», тому й «плаче Пані».

  • Користуючись підручником, записати в зошит визначення "асоціативність", "міфологічність". 
Домашнє завдання: підготувати цікаву інформацію про життєвий і творчий шлях Осипа Турянського.

Тема уроку (30): Життя і творчість Осипа Турянського. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення й філософського осмислення. Поема в прозі «Поза межами болю», що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу.

За підручником опрацювати біографію О. Турянського, зазначивши:
  • дату і місце народження;
  • відомості про освіту;
  • шлях у літературу;
  • дату смерті.
Записати визначення "поема в прозі".


Домашнє завдання: прочитати твір "Поза межами болю".


Тема уроку (31): Умовність зображення в поемі «Поза межами болю». Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності в ній. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя.

Переглянути відеоурок, створити опорний конспект.

Переглянути буктрейлер до твору "Поза межами болю"
  1. Яке враження справив на вас твір?
  2. Про які події розповідається у ньому?
Опрацювати матеріали підручника на с. 141-144. Зробити опорний конспект за такими пунктами:
  • історична основа твору;
  • умовність зображення;
  • тема та ідея твору;
  • жанр та його визначення;
  • характеристика героїв.
Виконайте тест  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9335147 до 10.04. 20:00 за посиланням.

Домашнє завдання: відповісти письмово на запитання: Чого навчає твір О. Турянського?


Тема уроку (32): КР№3. Перлини західноукраїнської літератури – мінітвір або есе.

Написати формальне есе на одну з тем: 
  1. «Духовність має перевагу над матеріальним» (на прикладі поеми в прозі Осипа Турянського «Поза межами болю»); 
  2. «Художні образи в поезіях Богдана-Ігоря Антонича»;
  3. "Чого варті гроші в критичних життєвих ситуаціях?" (використайте приклад з твору О. Турянського "Поза межами болю")
Домашнє завдання: прочитати біографію Є. Маланюка та поезію"Уривок з поеми".

Тема програми: "Під чужим небом"
Тема уроку (33): Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники. Творчість Євгена МаланюкаХудожнє осмислення героїчної і трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми». Її актуальність, символічність назви.  
  • Опрацювати підручник О. Авраменка на с. 151-152, створити опорний конспект.
  • Переглянути відео, відповісти на запитання, подані нижче.
1. Де народився Є. Маланюк?
2. Де здобував освіту?
3. Коли починає віршувати?
4. Що стало на перешкоді навчанню?
5. В якому журналі почав друкуватися?
6. Куди переїхав письменник 1923 р.?
7. Коли, де вийшла перша збірка віршів і під якою назвою?
8. Коли автор переїжджає до США?
9. Дата смерті Є. Маланюка.
10. Центральна ідея творчості поета, один із способів його уславлення, стиль письма.

Поезія "Уривок з поеми"



Епіграф: Je suis un fils de cette race… E. Verhaeren.

!!! Поезія сповнена алюзіями на історичних персонажів:  це імена Б. Хмельницького, І. Мазепи, М. Залізняка, І. Ґонти, які малюють в уяві цілу епоху. Ліричний герой сприймає історію України як героїчну поему, тож стає прозорою назва поезії — «Уривок з поеми».

Провідний мотив твору: оптимістична віра у свій народ та його світле майбуття.
Художні засоби: алітерації, асонанси, алюзії, риторичні звертання.
Віршовий розмір: ямб.
Римування: перехресне.

Домашнє завдання: переглянути конспект, аналізувати поезію "Напис на книзі віршів".


Тема уроку (34): «Напис на книзі віршів…» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

Переглянути відеоурок, створити опорний конспект.


Паспорт твору
Рік написання: 1925
Рід: лірика (громадянська)
Мотив: служіння поета високій меті
Образи: вірші, Батурин, булава, морок, образ нащадка
Художні засоби: епітети, метафори, персоніфікації, порівняння, інверсії, риторичне звертання.
Римування: перехресне.
Поезія надзвичайно ритмічна, нагадує маршовий крок.

ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОГО СТИЛЮ Є. МАЛАНЮКА

Складання сенкану
Іменник
2 прикметники
3 дієслова
коротке речення
текстуальний синонім

Домашнє завдання: прочитати роман І. Багряного "Тигролови".

Тема уроку (35): Основні віхи життя й творчості Івана Багряного. «Тигролови» як український пригодницький роман. 

Прослухайте біографію І. Багряного, створіть опорний конспект.

Історія створення роману "Тигролови"


Прослухайте короткий зміст роману


Особливості назви роману




Характеристика роману "Тигролови"




Теорія літератури: пригодницький роман 


Проблематика роману

Домашнє завдання: підготувати характеристику образів роману.


Тема уроку (36): Проблема свободи й боротьби за визволення. Жанрові особливості. Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин. 
Вольовий характер Григорія Многогрішного





 Характеристика родини Сірків


Сірчиха і Денис Сірко

 Сірчиха
Денис Сірко




Майор Медвин


Домашнє завдання: 
  • написати есе з теми "Проблема свободи й боротьби за визволення";
  • доповнити характеристики героїв роману;
  • письмово відповісти на запитання: "Актуальність роману "Тигролови"".

Тема уроку (37): Символіка роману "Тигролови" І. Багряного, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі. Актуальність для нашого часу.

Літературний диктант
1. Справжнє прізвище І. Багряного.
2. Перша назва роману "Тигролови".
3. Основа роману - це...
4. Головний герой твору - ...
5. Жанр "Тигроловів"...
6. Де відбувалися події?
7. Хто такий Заливай?
8. Хто полював за Григорієм Многогрішним?
9. Що уособлює потяг "Дракон"?
 Символи роману

Потяг "Дракон" - жорстокість тоталітарної системи. приреченість українського народу на винищення.
Назва роману - полювання людини (системи) за іншою людиною.
Прізвище Многогрішний - розплата ("гріх") за любов до рідної землі, України.
Сірки - незнищенність української нації.
Григорій Многогрішний - символ любові до волі, України, нескореності людського духу.

Ідея перемоги добра над злом

Головний герой роману Григорій Многогрішний представляє світ добра, якому протистоїть майор Медвин, який уособлює зло. Розкриваючи в романі ці проблеми, письменник зумів передати протиріччя свого часу — світ добра в його творі представив той, кого названо злочинцем і ворогом народу, а світ зла — ті, хто має чинити правосуддя, служити в ім’я добра і правди.

Популярність твору в Європі

Твір «Тигролови» мав надзвичайний успіх у західному світі. Звісно, увагу читача-українця насамперед привертає правдиве зображення недолі рідного народу, опис екзотичних країв та пригод героїв, викликає симпатію головний герой як носій національної ідеї. 

 Відомі своїм практицизмом європейці купували книжку дітям і знали, що життя сповнене труднощів та випробувань і треба бути до них готовими. Проте популярність роману насамперед пояснюється авторською позицією: вірою в Людину, у її спроможність не відступати ні на крок від свого вибору й загальнолюдських моральних норм, знаходити гідний вихід з найскрутніших обставин.

Роман-протистояння



Літературна гра «Так чи ні»

1.    Іван Багряний — це справжнє ім’я і прізвище? 

2.   У родині Сірків було 5 осіб? 

3.    Григорія Многогрішного переслідував Медвин?

4.    Медвин був генералом? 

5.    Родина Сірків проживала в тайзі? 

6.    Григорій Многогрішний мріяв повернутися в Україну? 

7.    Денис Сірко прийняв Григорія як за рідного сина?    

8.  Кохання Григорія і Наталки було справжнім? 

9.  Сірки не благословили Григорія і Наталку? 

10.  Сірки дочекалися звістки від дочки за допомогою Заливая? 

Домашнє завдання: прочитати біографію О. Довженка. Виконайте тест до 23.04 до 20:00 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2000130

Тема програми: Воєнне лихоліття
Тема уроку(38): Участь українських письменників у Другій світовій війні. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду. Трагічна творча біографія Олександра Довженка. Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно.

Література 40-х рр.

Прослухайте відеоурок  та створіть опорний конспект.

Перегляньте відео і письмово дайте відповіді на запитання.



1. Де народився О. Довженко?
2. Яка трагедія змусила рано стати самостійним та сильним?
3. Перше кохання митця.
4. Чим займався після ув'язнення?
5. Який фільм прославив О. Довженка 1928 р.?
6. Що сталося зі стрічкою "Земля"?
7. Чому не зміг жити на рідній землі?

!!! Опрацюйте підручник на с. 164-166 і тезово викладіть його в зошиті.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: прочитайте 1-3 записні книжки "Щоденника" О. Довженка.

Тема уроку (39): «Щоденник» (періоду війни) - джерело історії життя і трагічної доби О. Довженка. Національні та загальнолюдські проблеми.

Свій «Щоденник» О. П. Довженко розпочав вести під час війни. З його сторінок перед нами постає справжній митець, патріот. Уперше «Щоденник» опубліковано у 1962 році в «Литературной газете» та журналі «Дніпро». Безперечно, це були записи з вилученням тих текстів, які цензура вважала занадто гострими чи необ'єктивними. «Щоденник» вийшов під спільною обкладинкою «Україна в огні».

Зі сторінок «Щоденника» перед нами постає людина, яка бачила далеко й глибоко. Часто погляди митця розбігалися з офіційною точкою зору. Він засуджував тоталітарну систему, яка виховувала кар'єристів і підлабузників, людей підозрілих і недовірливих, що відмовлялися мислити самостійно. Жити в такій атмосфері творчій, мислячій людині було важко. Митець роздумував над причинами масового зрадництва.

У «Щоденнику» майстерно поєднано авторське начало з публіцистикою.

Теорія літератури

Головна тема «Щоденника» — Україна. Мотив Довженкової філософії представлений у таких аспектах:

1. Україна гине, її майже нема.

2. Кожен крок відступу буде оплачений великою кров'ю.

3. Порятунок українського народу в добрі і милосерді.

4. Український народ позбавлений історії.

5. Роздуми О. П. Довженка про мистецтво.

  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 166-168, зробіть тезисний конспект.
Питання для роздумів

  1. Які риси характеру О. П. Довженка простежуються в його «Щоденнику»?
  2.  Чи вірить О. Довженко в щасливе майбутнє свого народу (на основі записів «Щоденника»)?
  3. У чому полягає трагізм творчої долі митця (на основі «Щоденника»)?
  4. Чи порушено в «Щоденнику проблему духовності»?
Домашнє завдання: прочитати кіноповість "Зачарована Десна" О. Довженка.

Тема уроку (40): Історія написання «Зачарованої Десни» (1942-1956), автобіографічна основа, сповідальність кіноповісті. Поєднання минулого і сучасного.




Робота над твором склала майже 14 років; твір вийшов 1956 року в журналі "Дніпро". 1964 року дружина О. Довженка Юлія Солнцева зняла за твором кінокартину на кіностудії "Мосфільм".

Дитинство О. Довженка
Образ річки у творі

Головні герої кіноповісті

Короткий зміст твору


Теорія літератури
Кіноповість -  (грецьк. kineo — рухаю) — жанр художнього твору, що поєднує ознаки кіно (фрагментарність і динамізм оповіді, багатство асоціативних моментів і зорових вражень, монументалізм образів) і повісті (епічність і психологізм, метафоричність і потяг до гіперболи, широкі пейзажні картини й авторські відступи). 
Це повість, створена зі свідомою настановою на певні кінематографічні прийоми оповіді: подрібнення дії на короткі епізоди, лаконічність діалогу й авторських пояснень, монтажний характер епізодів та ін. 
Паспорт твору

Перегляньте відео та запишіть основні моменти аналізу твору "зачарована Десна".


"Незакінчене речення"
  1. Кіноповість "Зачарована Десна" була написана, тому що...
  2. Головний герой - це...
  3. Жанр твору - це...
  4. Назва річки, яка описується...
  5. Гарно запам'яталося...
Домашнє завдання: дочитати кіноповість "Зачарована Десна", характеризувати образ головного героя.

Тема уроку (41): Два ліричні герої в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»: малий Сашко і зріла людина, митець. Морально-етичні проблеми кіноповісті.



!!! Перегляньте відео та зробіть опорний конспект, виписавши:
  • риси характеру двох оповідачів;
  • морально-етичні проблеми;
  • особливості композиції твору.
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи за творчістю Є. Маланюка, І. Багряного та О. Довженка.

 Тема уроку: ПЧ. О. Довженко «Україна в огні».

Кіноповість «Україна в огні» в життєвій і творчій біографії О. Довженка посідає особливе місце. 

Свою геніальну кіноповість «Україну в огні» Олександр Довженко написав під час Другої світової війни у 1943 році. Рукопис потрапив до рук Сталіна – і в долі Довженка відбулася життєва кульмінаційна драма. 31 січня 1944 року  відбулося «кремлівське розп’яття » митця. Сталін звинуватив Довженка в „антиленінських поглядах та націоналістичних перекручуваннях у кіноповісті”. Письменник очікував на розстріл, але все закінчилося тим, що Довженка вивели з усіх мислимих комісій, усунули від можливості займати посаду, гідну цієї людини, абсолютно перекрили шлях в Україну. "Україна в огні» надовго залишалася забороненим твором. Лише у 1967 році дружині Довженка, Юлії Солнцевій, вдалося зняти фільм за мотивами кіноповісті, і вийшов він під назвою «Незабываемое» російською мовою.

Основні причини заборони «України в огні» О. Довженка:

1)      змалювання «лиманчуківщини»;

2)      відображення хаотичного і панічного відступу радянських військ;

3)      постать німця-мислителя, який правдиво вказує на ахіллесову п’яту українського народу;

4)      повага з боку фон Крауза у ставленні до Запорожця як сильного суперника;

5)      виклик історичним подіям, які розмежували-Запорожця і Заброду;

6)      осуд будь-якої війни устами Антоніо Пальми;

7)      доброзичливе змалювання людей, що працювали в Німеччині, яких вважали зрадниками.

Перегляньте відео та створіть сюжетний ланцюг твору.


«Україна в огні» - аналіз твору

Жанр «Україна в огні»: кіноповість

Тема «Україна в огні»: зображення початку війни з фашистськими загарбниками та відступу радянських військ.

Ідея «Україна в огні»: незламність сили і непохитність духу нашого народу, здатність до визвольної боротьби і впевненість у перемозі над ворогом (за словами самого автора).

Головні герої «Україна в огні»: родина Запорожців: Лаврін, Тетяна, їхні діти, п’ятеро синів — Роман, Іван, Савка, Григорій, Трохим і дочка Олеся, подруга Олесі Христя Хутірна, Василь Кравчина; зрадник Заброда, німецький полковник Еріх фон Крауз і його син Людвіг. Композиція «Україна в огні»: 50 окремих епізодів-картин

Проблематика кіноповісті «Україна в огні»:

·         проблема національної самосвідомості людини й народу;
·         показ трагедійності тогочасних подій;
·         життя простої людини на війні і в тилу;
·         проблема цінності загальнолюдських ідеалів;
·         жінка на війні (Олеся Запорожець, Христя Хуторна, Мотря Левчиха).

Особливості кіноповісті «Україна в огні»:

o   Елементи драми — діалоги

o   Народна пісня

o   Обрамлення твору: повість починається заспівом

o   Багато епітетів, порівнянь, метафор

Сюжетні лінії:

§  лінія захисту Батьківщини (доля роду Запорожців та інших учасників бойових дій)

§  лірична лінія Олесі і Василя

§  лінія Христі Хутірної

§  вчинки ворогів і поведінка Лиманчука 

Через вражаючу правду життя і віру в безсмертя народу Довженкова кіноповість «Україна в огні» не втрачає свого значення і зараз. Хочеться вірити, що Довженкова любов до України розбудить в наших серцях вогонь патріотизму, гордості за своє походження, за свій нескорений духом і трагічними сторінками життя народ.

Домашнє завдання: прочитати біографію Олеся Гончара.


Тема уроку (42): КР №4.Творчість Є. Маланюка,  І. Багряного, О. Довженка (тест).

Виконайте контрольну роботу за посиланням https://forms.gle/zTGmBk6h8pDvY2ev5

















Немає коментарів:

Дописати коментар

Рекомендована публікація